کد خبر 204
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

نرخ سود اعضای صنف آهن‌فروشان اصلاح شود

نرخ سود اعضای صنف آهن‌فروشان اصلاح شود

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی در راستای رفع مشکل مالیاتی اصناف، خواستار اصلاح سود عمده فروشی این صنف به میزان یک درصد و سود خورده فروشی به میزان دو درصد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مالیات بر ارزش افزوده طبق روال سال‌های قبل، از سمت سازمان امور مالیاتی قرار بوده که فقط ۶ درصد از سود فروش اخذ شود اما این رقم ۶ درصد به ۹ درصد رسید است. به گفته فعالان بازار آهن با مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد نمی‌توان فعالیت کرد، به این دلیل که میزان مالیات از میزان درآمد بیشتر است.

پیش‌تر نیز فعالان بازار آهن اشاره کرده بودند که اگر ارزش یک شاخه تیرآهن حدود یک میلیون تومان باشد فروش آن برای یک واحد صنفی حدود ۱۰۰تا ۲۰۰ هزار تومان سود دارد و طبق ضریب ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، از فروش یک شاخه تیرآهن باید ۹۰ هزار تومان مالیات بپردازد که با توجه به سنگینی آهن و رقمهای بالای آن، توان پرداخت برای اعضا فراهم نیست.

در این رابطه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران در نامه‌ای به دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نوشت: پیرو جلسه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در آن سازمان مبنی بر رفع مشکلات مالیاتی اصناف، به استحضار می‌رساند با بررسی و کارشناسی‌های به‌ عمل آمده، نرخ سود اعضای این صنف حاصل از مقاطع مختلف به رسته‌های مختلف اعم از انواع محصولات فلزی، آهنی، فولادی و چدنی شامل انواع شمش، بلوم، بیلت، اسلب، ورق، صفحه، سپری، تسمه، لوله نورد یا رول، میله و میلگرد، نبشی، ناودانی، قوطی، پروفیل، تیرآهن، ریل، پودر فلزات و قطعات آهنی – فولادی در بازار کمتر از ضریب اینتا کد و دفترچه ضرایب است، خواهشمند است سود عمده فروشی را یک درصد و خورده فروشی را دو درصد منطبق با وضعیت معاملات این صنف اصلاح نمایید.

در همین حال، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات استان تهران، ارسال این نامه به رئیس کل سازمان امور مالیاتی را تایید کرد.

نرخ سود اعضای صنف آهن‌فروشان اصلاح شود

کد خبر 204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =