کد خبر 2048
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

رشد ۹ درصدی تولید فولاد خام در یک سال گذشته

رشد ۹ درصدی تولید فولاد خام در یک سال گذشته

براساس تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹ درصدی بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام ایران در اکتبر سال جاری میلادی نیز با ۳.۵ درصد رشد نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت.

براساس تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد World Steel Association، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از افت ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، این در حالی است که ۶۴ کشور فولادساز جهان طی اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، ۱۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر ماند.

ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹ درصدی بود، این در حالی است که میزان تولید فولاد خام ایران در اکتبر سال جاری میلادی با ۳.۵ درصد رشد نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت.

همچنین از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۸۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (کاهش ۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۱۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۶.۱ درصدی)، ژاپن با تولید ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افت ۶.۵ درصدی)، امریکا با تولید ۶۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۴.۸ درصدی) و روسیه با تولید ۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (کاهش ۶.۶ درصدی) طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان قرار گرفتند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =