کد خبر 2083
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

سفیر قرقیزستان از معادن خراسان جنوبی بازدید کرد

سفیر قرقیزستان از معادن خراسان جنوبی بازدید کرد

سفیر قرقیزستان با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: اولویت مأموریتم بازدید از معادن استان خراسان جنوبی است.

به گزارش آهن‌نیوز، «تورداکن سی دیکف» در نشست همه جانبه با استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از میزبانی خوب این استان و دعوت استاندار خراسان جنوبی برای حضور سفیر کشور قرقیزستان در ایران،گفت: ۵ ماه پیش بود که در تهران با استاندار خراسان جنوبی دیدار کردیم و مقرر شد ما به این استان سفر کنیم، بابت تاخیر عذر ما را بپذیرید، اما امروز که به بیرجند سفر کردم روز بسیار خوبی بود.

او با بیان اینکه ابتدا از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کردیم، افزود: جلسه دیگر ما در اتاق بازرگانی بود که اطلاعات خوب و سودمندی نصیب ما شد.

سفیر قرقیزستان در ایران با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: در این جلسات و بازدید ها آن چه که برای خود در گام اول انتخاب کردیم در بخش معادن است، چرا که خراسان جنوبی استانی غنی در معادن و صنایع فرآوری است و نسبت به سالیان گذشته پیشرفت زیادی کرده است.

او با بیان اینکه کارخانه هایی را در بیرجند دیدیم که خود تولید کننده بودند و این در حالی است که خراسان جنوبی استانی جوان است و باید به استاندار بایت این همه پیشرفت تبریک گفت، افزود: شما در این استان پتانسیل های زیادی دارید که این ظرفیت ها نه تنها در بخش معدن، بلکه در بخش نیروی انسانی قوی است و آن چه برای ما جالب است اینکه خراسان جنوبی علاوه براینکه در بخش معدن قوی است در بخش کشاورزی، فرآورده های دامی، حمل و نقل و ترافیک ظرفیت های خوبی دارد و از سویی دیگر در جلسه ای که در اتاق بازرگانی داشتیم برای وصل کردن بهتر قرقیزستان به خراسان جنوبی نکاتی مطرح شد برای استفاده از استان به عنوان هاب صادرات به افغانستان و در بخش فناوری اطلاعات مواردی مطرح شد و فرصت های زیادی در بخش هایی از جمله گردشگری در این استان وجود دارد.

سفیر قرقیزستان با بیان اینکه ماموریت خود را این گونه می بینم که فرصت های ویژه ای برای سفارت ما وجود دارد ادامه داد: ماموریت من این گونه است که به افراد ذی ربط گزارش مطلوبی ارائه دهند و ما همچنان منتظر کاتولوگ و بروشور ها هستیم و باید دولت ما تمام موارد مطلوب را مطالعه کند.

او با تاکید بر اینکه اتاق مشترک بازرگانی شکل بگیرد، گفت: این کمیته مشترک می تواند به خوبی شکل بگیرد و ما هم سعی خواهیم کرد در سریع ترین زمان ممکن موضوعات مطرح شده را بررسی کنیم و همچنین با تشکیل اتاق مشترک، می توان ظرفیت های خود را در اتاق بازرگانی مشترک بیان کنیم و فرصت های مشترکی که هم در خراسان جنوبی و هم در قرقیزستان وجود دارد بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 2083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =