کد خبر 2090
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

با ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ؛

از سرگیری فعالیت ۵ معدن غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد

از سرگیری فعالیت ۵ معدن غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد

بنابر گفته معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، استخراج اسمی این معادن سالیانه ۴۸ هزار تن است.

به گزارش آهن‌نیوز، به نقل از خرگزاری صدا و سیما، دارا فرامرزی، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این معادن شامل بوکسیت لوداب، سلستین پیرمورد، سلستین گودبن، فسفات شیخ هابیل و سنگ لاشه مختار است گفت: با فعالیت این ۵ معدن ۳۳ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: هم اکنون ۸۱ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۹۰ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود ۶ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند و کل ذخیره قطعی این معادن، یک هزار و ۶۸۴ میلیون تن است.

فرامرزی یاداور شد: از این تعداد ۴۵ معدن با ذخیره قطعی یک هزار و ۴۳۹ میلیون تن با سرمایه گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال، اشتغالزایی برای ۴۶۸ نفر با استخراج اسمی سالیانه سه هزار و ۶۰۰ تن فعال است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: سلستین و گاهی نیز بوکسیت‌های کم عیار را صادر می‌کنیم، ولی چون از گمرکات سایر استان‌ها ارسال می‌شوند آمار دقیقی از میزان و ارزش صادرات این مواد معدنی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ معدن غیرفعال دیگر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین ۹ معدن در حال تجهیز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 2090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =