کد خبر 210
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

بهره‌برداری از کارخانه سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ

بهره‌برداری از کارخانه سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ

اولین کارخانه بزرگ فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان صمت هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش آهن‌نیوز، "مهدی دوستی" استاندار هرمزگان، روز گذشته در حاشیه افتتاح کارخانه کنسانتره آهن تنگ زاغ با اشاره به توسعه صنعت  فولاد اظهار داشت: صنعت فولاد باید تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسد که چالش اصلی آن، تامین مواد اولیه است؛ چراکه پایه اصلی توسعه صنعت فولاد را معادن مگنتیت تشکیل می‌دهند.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: ما ظرفیت دیگری به‌نام هماتیت داریم که در حال حاضر استان هرمزگان 800 میلیون تن ذخیره سنگ آهن هماتیتی دارد و امروز شاهد آن هستیم که این کارخانه می تواند یک خبر خوب برای صنعت فولاد ایران باشد. 

دوستی بیان داشت: اگر از سنگ هماتیت بهره‌برداری درستی انجام شود می‌توانیم زنجیره  فولاد کشور را که به دلیل نگرانی از تامین مواد اولیه دچار آسیب شده دوباره احیاء کنیم.

وی در اشاره به افتتاح خط 300 هزار تنی فاز نخست این کارخانه و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم با ظرفیت یک ملیون تنی، اظهار داشت: زیرساخت‌های اجرا شده در فاز نخست این کارخانه اعم از زیرساخت‌های برق، سیستم کنترل و آب، بسیار وسیع و کامل دیده شده است به نحوی که می‌تواند، بخشی از فاز دوم را هم پوشش دهد.

دوستی ضمن تشویق این واحد صنعتی افزود: یکی از بهترین کارهایی که در این کارخانه صورت گرفته است بومی‌سازی آن است که از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده و نیازمند حمایت از جانب وازرت صمت است.

انتهای پیام /م ف

کد خبر 210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =