کد خبر 2114
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

تعریف 138 پروژه دانش‌بنیان در فولاد مبارکه

تعریف 138 پروژه دانش‌بنیان در فولاد مبارکه

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت:از ابتدای سال که به فرموده مقام معظم رهبری به سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» مزین شد، مصمم‌تر شدیم تا جهت‌گیری‌های کاری خود را با محوریت این راهبرد پیش ببریم.

به گزارش آهن‌نیوز، غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: در حوزه بهره‌برداری این راهبرد بروز و ظهور بیشتری داشته و در چندین بخش و ناحیه شرکت، پروژه‌های متعددی در این زمینه تعریف و پس از مطالعه طرح، بلافاصله وارد فاز اجرا شده است.

 وی در همین زمینه ادامه داد: در سال جاری ۶۲ پروژه دانش‌بنیان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در نواحی آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد، مجتمع فولاد سبا و خدمات فنی و پشتیبانی با هدف کاهش مصارف آب، گاز، برق و همچنین کاهش ضایعات تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت هریک از حوزه‌های انرژی، به‌ویژه آب، درمجموع کل نواحی ۱۲ پروژه دیگر برای کاهش مصرف برق نواحی یادشده، ۱۱ پروژه برای کاهش مصرف گاز، ۱۹ پروژه برای کاهش مصرف آب و ۳۴ پروژه نیز برای کاهش ضایعات و پیشگیری از هدررفت محصول و جلوگیری از تولید محصول نامنطبق در نظر گرفته شد. به‌طورکلی از ابتدای سال جاری ۱۳۸ پروژه برای بهینه‌سازی و کاهش مصارف و کاهش ضایعات (جلوگیری از تولیدات خارج از استاندارد) و افزایش بازدهی محصول تعریف و وارد فاز اجرا شده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنابر اظهارات معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، اجرای چنین پروژه‌هایی علاوه ‌بر مزایای اقتصادی که برای شرکت به ارمغان می‌آورد، از این نظر که سطح فرهنگ کاری همکاران را  در زمینه محوریت دانش بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد، حائز اهمیت است؛ چراکه در ادامه راه خواهیم دید دانش‌بنیان بودن فولاد مبارکه بروز و ظهور بیشتری خواهد یافت.

وی در تشریح چگونگی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: در ابتدای سال، جلسه‌ای با حضور مدیریت عالی  شرکت و مدیریت شهرک علمی-تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. طی این جلسه و جلسات بعدی، ضمن دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرک، علاوه بر ادامه همکاری‌های قبل، خواسته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و انتظارات و موضوعات کاری فولاد مبارکه مطرح و مقرر شد با عنایت به ظرفیت‌های علمی این شهرک، موضوعات شرکت مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد. این در حالی است که بسیاری از پروژه‌ها نیز با همکاری دانشگاه‌های استان و کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این پروژه‌ها، همان‌گونه که اشاره شد، فقط در حوزه بهره‌برداری به ۶۲ پروژه دانش‌بنیان افزایش یافته است که انجام آن‌ها به‌طور قطع برای شرکت نتایج ارزشمندی را به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 2114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =