کد خبر 2159
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

فراهم سازی مقدمات احداث مرحله دوم کارخانه فولاد در جوین

فراهم سازی مقدمات احداث مرحله دوم کارخانه فولاد در جوین

فرماندار جوین گفت: کارخانه پارس فولاد سبزوار در شهرستان جوین یکی از طرح‌های مهم فولادی کشور به حساب می‌آید که مقدمات عملیات اجرایی مرحله دوم آن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها فراهم شده است.

به گزارش آهن‌نیوز، علی سامقانی اظهار داشت: کارخانه پارس فولاد سبزوار در شهرستان جوین یکی از طرح‌های مهم فولادی کشور به حساب می‌آید که مقدمات عملیات اجرایی مرحله دوم آن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها فراهم شده است.

وی بیان داشت: زمینه ورود سرمایه‌گذاران چینی به این طرح فولادی از سال های گذشته فراهم شده بود و هم اینک معاون اول رییس جمهور دستور لازم در این باره را به بانک مرکزی داده است.

فرماندار جوین افزود: واحد تولیدی شرکت پارس فولاد واقع در شهرستان جوین اردیبهشت ۹۷ با حضور رییس جمهور وقت در شهر نقاب، مرکز این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی این واحد تولیدی در آن زمان پنج هزار و ۲۰ میلیارد ریال شامل سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال و ۳۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شد که برای ۵۳۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

شهرستان جوین با بهره مندی از کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین‌های الکتریکی و کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب‌های صنعتی خراسان رضوی به شمار می رود و کارخانه پارس فولاد سبزوار، مستقر در جوین یکی از طرح های بزرگ فولادی کشور است که سالانه افزون بر ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

انتهای پیام/

کد خبر 2159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =