کد خبر 2168
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

سیستم مکانیزه انباشت باطله سنگ‌آهن در خراسان راه‌اندازی شد

سیستم مکانیزه انباشت باطله سنگ‌آهن در خراسان راه‌اندازی شد

نخستین سیستم مکانیزه انباشت باطله خشک سنگ‌آهن کشور با جدیدترین فناوری‌های روز جهان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط متخصصان شرکت فولاد سنگان خراسان راه‌اندازی شده است.

به گزارش آهن‌نیوز، مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: سیستم مکانیزه باطله سنگ آهن از طرح های بی نظیر در سطح کشور و کم نظیر در جهان است که با راه اندازی آن کشور ما به عنوان یکی از سه کشورر دارای این فناوری شاخص در جهان قرار گرفته است.

علی امرایی افزود: این سیستم پیش از این تنها در کشورهای برزیل و استرالیا اجرا شده بود که شرکت فولاد سنگان با تلاش متخصصان بومی و توان داخلی توانست به این فناوری مهم دست یابد. مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: سیستم مکانیزه جمع آوری باطله خشک سنگ آهن از نیاز های مهم در شرکت های گندله سازی و کنسانتره سازی معدنی در جهت حفاظت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است و با تولید آن یکی از دغدغه های مهم در این زمینه کاهش می یابد.

امرایی بیان کرد: تا قبل از این جمع آوری و انباشت باطله خشک سنگ آهن در شرکت فولاد سنگان خراسان فاقد سیستم مکانیزه بود که با تولید این سیستم مشکلات زیست محیطی ناشی از آن تا میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای بومی سازی دانش و تولیدات صنعتی معادن در کشور یک هزار و ۶۱۰ قطعه صنعتی در این زمینه طی ۲ سال گذشته توسط متخصصان داخلی شرکت فولاد سنگان خراسان تولید شد.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان افزود: این شرکت طی سال های گذشته در مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه طرح های فولادی در زمینه های تولید کنسانتره، گندله، سنگ آهن، آهن اسفنجی و احداث نیروگاه بادی در بخش سنگان شهرستان خواف سرمایه گذاری کرده است.

امرایی افزود: افزون بر ۷۵ درصد از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شاغل به کار در شرکت فولاد سنگان را نیرو های بومی تشکیل می دهند و با اجرای طرح های توسعه ای این شرکت حدود ۲ هزار نفر دیگر در آینده نزدیک به کارگران و متخصصان این شرکت افزوده می شوند.

وی احداث نیروگاه های بادی با توان تولید ۲۰۰ مگاوات و نخستین پردیس صنایع معدنی دانش بنیان خراسان رضوی و صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان در منطقه سنگان شهرستان خواف را از جمله فعالیت های در دست انجام شرکت فولاد سنگان خراسان طی سالجاری برشمرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 2168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =