کد خبر 2173
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

بررسی پرونده تعزیراتی شرکت‌های فولاد در شعبات تخصصی

بررسی پرونده تعزیراتی شرکت‌های فولاد در شعبات تخصصی

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو در حالی برگزار شده که همچنان پرونده تعزیراتی بعضی از شرکت‌های حوزه فولاد در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اما سرنوشت این پرونده‌ها چه می‌شود؟

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از تجارت‌نیوز؛ بلاتکلیفی در پرونده‌های تعزیراتی یکی از مشکلاتی است که برخی شرکت‌های فعال در صنعت فولاد با آن‌ مواجه‌اند. حال با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در نوزدهمین نمایشگاه متافو قرار بر این شد که رسیدگی به این پرونده‌ها با کمک خود تشکل‌ها و انجمن‌ها تسریع شود.

علی جمادی با حضور در غرفه انجمن نوردکاران با اعلام این خبر، گفت: در رابطه با مشکلات پرونده‌های قضایی و تعزیراتی تولیدکنندگان فولاد، تلاش می‌کنیم بسیاری از موانعی که مرتبط با اطاله دادرسی‌هاست را طی برنامه‌ریزی مشخص و در کوتاه‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار دهیم.

او اعلام کرد: اولویت دستگاه قضایی، تسریع در حل مشکلات پرونده‌های تعزیراتی و قضایی تشکیل‌شده برای بخش صنعت و معدن، ازجمله فولاد کشور است. در این رابطه از نظرات کارشناسی و تخصصی تشکل‌های اقتصادی و صنعتی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در صنعت فرآورده‌های فولاد طی همراهی و همکاری با انجمن نوردکاران فولادی ایران تسریع خواهد شد، تصریح کرد: عضویت و حضور نمایندگان دادستانی کل کشور در کارگروه‌های رسیدگی به این پرونده‌ها که در وزارت صمت تشکیل می‌شود، کمک می‌کند تا رسیدگی کارشناسی و فنی به این پرونده‌ها در دستور کار قرار گیرد

رسیدگی به پرونده شرکت‌های فولاد در شعبات تخصصی

جمادی در رابطه با بروز برخی مشکلات برای واحدهای تولیدی محصولات فولاد کشور که عمدتا تعزیراتی است، توضیح داد: رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب تخصصی و با حضور کارشناسان خبره انجام می‌شود و معمولا از نظرات کارشناسی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌ها و همچنین اهمیت صادرات برای کشور، تاکید ریاست قوه قضاییه بر حمایت از بخش تولید و جلوگیری از وارد شدن صدمات به این بخش است و در دادستانی کل کشور نیز تا جایی که امکان داشته باشد با رعایت چارچوب‌های قانونی، در کنار تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی ایستاده‌ایم.

معاون دادستان کل کشور همچنین از آمادگی این معاونت برای رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی شرکت‌های فولادی طی نشست بررسی‌ها با انجمن نوردکاران فولادی ایران در هفته‌های آتی خبرداد.

انتهای پیام/

کد خبر 2173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =