کد خبر 2177
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران؛

بخشنامه اخیر وزارت صمت، کارشناسی بیشتری نیاز دارد

بخشنامه اخیر وزارت صمت، کارشناسی بیشتری نیاز دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: در برخی جزئیات کف عرضه ابلاغی، همچون ضریب ۸۰ درصدی “تولید” تعیین شده برای عرضه شمش قوسی، کار کارشناسی بیشتری نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص بخشنامه کف عرضه‌های ابلاغی اخیر وزارت صمت برای محصولات زنجیره فولاد گفت: این‌که نهایتاً وزارت صمت پذیرفته است که عرضه کل محصولات تولیدی در بورس کالا عملی نیست یک گام مثبت رو به جلو است.

دکتر سبحانی افزود: کاهش کف عرضه فولادسازان القایی که به دلیل مولفه‌های خاص تولید و بازار آنها مورد درخواست انجمن فولاد بود، اقدام مثبتی در شرایط فعلی بازار فعلی است.

رئیس انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: نظر کارشناسی انجمن این است که به منظور ایجاد رقابت واقعی، عرضه‌ها در بورس کالا حدود ۸۰ درصد تقاضا باشد.

وی افزود: با این مدل، عرضه‌ها نه به صورت قطره چکانی خواهد بود که موجب افزایش قیمت‌ها شود و نه تولیدکنندگان مکلف به عرضه بیش از نیاز می‌باشند که در نهایت منجر به عدم رقابت شود، مسئله‌ای که در این یک‌ساله در آمارهای معاملات بورس کالا خودش را نشان داده است.

دکتر سبحانی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در برخی جزئیات کف عرضه ابلاغی، همچون ضریب ۸۰ درصدی “تولید” تعیین شده برای عرضه شمش قوسی، کار کارشناسی بیشتری نیاز است چرا که به طور مثال در این مورد، ۸۰ درصد تولید از صد در صد نیاز کارخانجات نوردی مصرف‌کننده این شمش‌ها بیشتر است.

وی افزود: در چند مورد دیگر نیز چنین نکاتی وجود دارد و لذا رایزنی‌های انجمن فولاد با وزارت صمت در سطوح عالی و کارشناسی جهت تنظیم بهینه زنجیره فولاد ادامه دارد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =