کد خبر 2183
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

گام بلند فولاد خوزستان برای تولید بیش از ۱۳ میلیون تُن فولاد

گام بلند فولاد خوزستان برای تولید بیش از ۱۳ میلیون تُن فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در افق ۱۴۱۰ میزان تولید فولاد در این شرکت به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش آهن‌نیوز، امین ابراهیمی بیان داشت: در صورتی که میزان تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان به ۱۳.۶ میلیون تن برسد، سهم تولید فولاد این شرکت در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی گفت: برای تأمین برق مورد نیاز، این شرکت فولادی احداث نیروگاه برق ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را در استان خوزستان در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش اول این نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد خوزستان وارد مدار شود.

ابراهیمی از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان در ۱۴۵ طرح توسعه‌ای خبرداد و افزود: ساخت نیروگاه برق، احداث کارخانه اکسیژن ۴، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و طرح تولید اسلب عریض از طرح‌های توسعه مهم شرکت فولاد خوزستان است.

مدیرعامل فولاد خوزستان به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان در اجرای مسئولیت اجتماعی خود در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این استان و به ویژه شهر اهواز هزینه کرده است و به طور نمونه این فولادساز، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه حفظ محیط زیست خوزستان تعریف کرده تا میزان آلاینده‌ها در این استان به حداقل برسد.

وی همچنین به اهمیت تأمین گاز مورد نیاز واحدهای فولادی اشاره کرد و افزود: گاز یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در صنعت فولاد کشور بوده است و اگر این روال ادامه پیدا کند و فولاد سازان با کمبود گاز مواجه شوند دیگر این مسئله مزیتی برای صنعت فولاد نخواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: صنعت فولاد کشور در حوزه تأمین انرژی با چالش مواجه است و فولاد خوزستان نیز از این مستثنی نبوده و امیدواریم با برنامه ریزی‌های دست اندرکاران مشکلات و چالش‌های صنعت در تأمین برق و گاز مورد نیاز برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر 2183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =