کد خبر 2199
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با آهن‌نیوز:

تیم‌های صنعتی برای فوتبال ایران منفعت دارند / نکونام سبک کیروش را دنبال می‌کند

تیم‌های صنعتی برای فوتبال ایران منفعت دارند / نکونام سبک کیروش را دنبال می‌کند

مربی سابق استقلال معتقد است که حضور تیم‌های صنعتی به سود فوتبال ما است چراکه عموماً زیرساخت‌های مناسبی برای فوتبال را دارا هستند و مشکلات مالی، کمتر به سراغ این تیم‌ها می‌آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری آهن‌نیوز، ابراهیم طالبی مربی سابق استقلال در گفت و گو با خبرنگار آهن‌نیوز گفت: فوتبال ما به دلیل برداشت از تفکرات حاکم در این چند سال اخیر به سوی بازدارندگی در زمین رفته است.

وی در این رابطه ادامه داد: دو نوع مربی در دنیای فوتبال مدرن وجود دارد که یا در زمین بازی با فلسفه ساختن و بدست آوردن کار می‌کنند و یا با فلسفه بادارندگی فعالیت می‌کنند. کارلوس کیروش از نوع دوم این مربیان است که تفکرات او با الویت نباختن باعث شده فوتبال ما زا ظرفیت‌های موجود خود استفاده نکند. به همین دلیل حتی بازی‌های لیگ برتر ما اصولا با گل‌های زده کمتر به پایان می‍‌رسد و این از یکی از تبعات حضور کارلوس کیروش و فلسفه او در تیم ملی بوده است.

طالبی درباره شرایط مربیگری در فوتبال ایران هم گفت: به مربی‌های جوان در تیم‌های صنعتی میدان داده شده است که قابل احترام است، امثال جوادنکونام و محمد ربیعی و فرزاد حسین خانی می توانند جزو مربیان با آتیه فوتبال کشور ما باشند به شرطی که فلسفه فوتبالی مناسبی برای خود و ادامه فعالیت‌های خود در این کسوت انتخاب کنند.

طالبی که سابقه فعالیت در فوتبال آلمان را دارد ادامه داد: برای جواد نکونام احترام زیادی قائل هستم اما سبک مربیگری نکونام دقیقا شباهت به کیروش دارد و این سبک بازی برای تیم او می‌تواند در تک بازی‌ها نتیجه بخش باشد اما نمی‌تواند در آسیا و تورنمنت‌های فرسایشی  امید زیادی به این سبک بازی داشت. اگر نکونام می‌خواهد در آسیا موفق باشد باید در تفکرات خود تغییراتی را انجام دهد.

مربی با سابقه فوتبال در مورد تیم ملی خاطر نشان کرد: در بازی با آمریکا به دلیل اینکه ما با یک برد هم می‌توانستیم صعود کنیم شرایط برای ما نسبت به تیم حریف سخت‌تر بود چراکه آنها می‌دانستند باید حمله کنند و پیروز شوند ولی تیم ملی در دوگانه مساوی و پیروزی گیر کرده بود که نیاز به برانگیختن و بحث روانی بازیکنان بود که بتوانند از پس این بازی بر بیایند اما کیروش این توانایی را زا خود نشان نداده است.

پیشکسوت مربیگری استقلال در مورد تیم‌های صنعتی نیز گفت: حضور تیم‌های صنعتی به سود فوتبال ما است چراکه عموما زیرساخت‌های مناسبی برای فوتبال را هم دارا هستند و مشکلات مالی کمتر به سراغ این تیم‌ها می ‌آید. اما با مدیریت بهتر و دقیق‌تر و انتخاب‌های بجا این تیم‌ها می‌توانند بیشتر از قبل حتی در فوتبال آسیا بدرخشند.

طالبی در ادامه گفت: بیش از نیمی از تیم‌های لیگ برتر صنعتی هستند که این نشان از علاقه‌مندی مجموعه‌های صنعتی به ورزش و تیمداری است  و این را می‌توان به فال نیک گرفت تا در این وضعیت نابسامان اقتصادی فوتبال ما شرایط برای تیم‌ها بهتر شود.

وی در پایان گفت: شرایط فوتبال ما از لحاظ استعدادهای نهفته همچنان مناسب است و جای امیدواری است با سرمایه گذاری مناسبی که تیم‌های صنعتی در  این رشته انجام داده است در آینده  شرایط فوتبال ما به سمت پیشرفت سوق کند.

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =