کد خبر 2211
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت کردستان خبر داد؛

صدور ۲۷ مورد پروانه کشف معدن در کردستان

صدور ۲۷ مورد پروانه کشف معدن در کردستان

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۲۷ مورد پروانه کشف معدن در کردستان در سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مهدی سیفی باغی خانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت کردستان گفت: در مجموع ۱۴۹ مورد پروانه اکتشاف در استان صادر شده است که از این تعداد ۲۷ مورد آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

سیفی باغی خانی اظهار داشت: ۳۵۴ مورد پروانه بهره‌برداری در استان داریم که از این تعداد ۱۳ مورد آن برای گروه های مختلف مواد معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

وی افزود: ۹ مورد گواهی کشف هم صادر شده که در واقع شامل محدوده‌هایی است که بعد از انجام عملیات اکتشافی منجر به معرفی و تایید ذخیره مواد معدنی شده و از این تعداد هم ۷ مورد مربوط به سال جاری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۲۱۷ معدن استان فعال بوده و ۱۳۲ معدن غیرفعال است و ۵ واحد دیگر هم در حال تجهیز است.

سیفی باغی خانی یادآور شد: در گذشته بیشتر معادن استان در حوزه مصالح ساختمانی بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۱۳ مورد پروانه بهره‌برداری صادر شده که بیشتر در بخش سنگ لاشه، کانی‌های صنعتی و مواد معدنی فلزی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که با اضافه شدن تعداد گواهی کشف صادر شده در استان به ذخایر معدنی بیش از یک میلیون تن اضافه شده است، گفت: ذخیره قطعی معادن استان ۵۷۰ میلیون تن است و استخراج اسمی سالیانه آنها بیش از ۲۰ میلیون تن ماده معدنی است و اشتغال اسمی آنها بیش از ۵ هزار نفر است و هم اکنون اشتغال مستقیم معادن فعال بالغ بر ۴ هزار نفر می‌باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۳۲ معدن غیر فعال در استان وجود دارد، اظهار داشت: در راستای فعال‌سازی محدوده‌های معدنی راکد و غیرفعال سالیانه برنامه مزایده عمومی طی زمان‌بندی مشخص توسط وزارت صمت به استان‌ها اعلام می‌شود، در این راستا محدوده‌های مشمول مزایده و آنهایی که قابلیت دارند که به متقاضیان دیگری واگذار شود تا به چرخه تولید معدنی بازگردند؛ مشخص می‌شود.

سیفی باغی خانی افزود: امسال ۴۵ فقره محدوده اکتشافی مجوز برداشت گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری به مزایده گذاشته شد و در راستای فعال‌سازی منطقه‌ای معدنی و راکد و غیرفعال سالیانه برنامه مزایده عمومی طی زمان‌بندی مشخص توسط وزارت صمت به استان‌ها اعلام می‌شود و در این راستا متن دعای مشمول مزایده آنهایی که قابلیت دارد و به متقاضیان دیگری واگذار شوند تا به چرخه تولید معدنی بازگردند.

پایان پیام/ 

کد خبر 2211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =