کد خبر 2233
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است

تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات کشور گفت: تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد از برنامه های محوری صنعتی ایران بوده که تحقق این هدف نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اردشیر سعد محمدی روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس) اظهار کرد: افق تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور در سال ۱۴۰۴ به پایان می رسد که تحقق آن نیازمند سرمایه گذاری کلان، تداوم فعالیت ها و به هنگام سازی صنعت فولاد کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه ظرفیت های موجود کشور در عرصه صنعت فولاد نه تنها امکان تحقق این هدف در سال های وجود دارد بلکه می توانیم با تدوین نقشه راه در برنامه هفتم توسعه برای افزایش تولید ناخالص داخلی از این میزان تولید نیز عبور کنیم.

بیست و چهارمین همایش پژوهشگران فولاد ایران به منظور بررسی چشم انداز صنعت فولاد و نحوه تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در جزیره کیش آغاز بکار کرد.

ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست اندر کاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققین در جهت تبادل نظر به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر این صنعت با انجام مشاوره و آشنائی با آخرین دستاوردهای پژوهشی، فناوری و تجهیزاتی صنعت فولاد کشور از جمله اهداف این کنفرانس است.

آینده صنعت فولاد، چالش ها و فرصت های فراروی آن و چشم انداز بازار فولاد ، چالش های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی در صنعت فولاد ، یافته های جدید در زمینه افزایش بهره وری، کاهش مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد و وضعیت نیروی انسانی صنعت فولاد در دوران پسا کرونا از جمله اهداف این کنفرانس است.

از دیگر اهداف این کنفرانس ۲ روزه، یافته های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای نسل جدید، نقش گسترش زیر ساخت های ریلی، جاده ای، اسکله ای و تأسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد، گسترش صنایع پایین دستی، بالا دستی در توسعه پایدارصنعت فولاد و مدل سازی و شبیه سازی فرآیندهای خط تولید فولاد است.

انتهای پیام/

کد خبر 2233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =