کد خبر 2240
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

دستاوردهای سفر مدیرعامل به روسیه/ زغال‌سنگ در مسیر ایران است

دستاوردهای سفر مدیرعامل به روسیه/ زغال‌سنگ در مسیر ایران است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اهداف و دستاوردهای سفر خود به روسیه را تشریح کرد.

به گزارش آهن‌نیوز، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در شبکه‌ی خبر گفت: بیش از دو ماه است که یکی از محصولات استراتژیک را که از روسیه به هند صادر می‌شود به‌صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس می‌کنیم و سپس در مسیری 1600 کیلومتری به بندرعباس می‌رسانیم.

وی ضمن بیان این‌که این مسیر در کمتر از سه روز طی خواهد شد، افزود: در این فرآیند این بار به‌وسیله‌ی کشتی از بندرعباس راهی هند می‌شود که این مسیر یک‌سوم مسیری است که بارهای روسیه از طریق دریای سیاه تا هند باید طی کنند.

صالحی اضافه کرد: این مسئله توفیقی برای کشور مبدأ و مقصد است و درآمدهای ارزی نیز به ایران خواهد رساند و به سیادت سیاسی و امنیتی کشور نیز کمک می‌کند.

وی به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای افزایش تعامل با کشور روسیه به دعوت آقای بلازروف رئیس راه‌آهن این کشور به مسکو رفتم و در اجلاس CCTT که شورایی مهم در حوزه اوراسیا به‌حساب می‌آید، حضور یافتم، در آن اجلاس سخنرانی کردم و سعی در ارتقا سطح تعاملات داشتم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه از ملاقات خصوصی خود با رئیس راه‌آهن روسیه خبرداد و گفت: این ملاقات به‌منظور امضای قراردادی که ناظر بر یکپارچه کردن تعرفه‌ها است، انجام شد و به امضای قرارداد رسید.

وی اضافه کرد: در رابطه با مسیری که ۳۰ هزار تن کالا در آن جابه‌جا شده بود، نهایتاً قراردادی به امضا رسید که می‌تواند به چند میلیون تن ادامه پیدا کند.

صالحی بیان داشت: همچنین محموله زغال‌سنگ هم با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده بود، همان‌جا بارگیری شد و این بار اولین قطار زغال‌سنگی خواهد بود که از روسیه به سمت ایران حرکت خود را آغاز کرده است.

وی دیپلماسی حمل‌ونقل را دستور کار دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: ما امروز از تک‌محصولی به سمت چند محصولی حرکت کردیم و این تعاملات نیز روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: از ابتدای مهرماه، یک روز در میان و بستگی به باری که وجود داشته است، یک قطار ۳۰ تا ۵۰ واگنی از مرز سرخس تحویل گرفتیم و ظرف کمتر از سه روز در بندرعباس تحویل دادیم که این حرکت هم‌اکنون ساری و جاری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر محصول کود، در حوزه زغال‌سنگ هم این سیر به جریان افتاده و روزبه‌روز در حال ‌توسعه است.

انتهای پیام/

کد خبر 2240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =