کد خبر 2247
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با آهن‌نیوز:

هیچ جای دنیا گاز صنایع را قطع نمی‌کنند / کمبود گاز، چرخ تولید را مختل می‌کند

هیچ جای دنیا گاز صنایع را قطع نمی‌کنند / کمبود گاز، چرخ تولید را مختل می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه امیدواریم در پیک سرما، شاهد مشکلات حاصل از کمبود گاز در بخش صنایع نباشیم گفت: دولت باید مدیریت توزیع گاز را در اولویت قرار داده و صاحبان صنایع نیز برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مصرف مدنظر قرار دهند.

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با آهن‌نیوز گفت: سال گذشته با آغاز فصل سرما و پیک زمستان، افزایش مصرف انرژی به حد اعلای خود می‌رسد در نتیجه  انواع صنایع کشور باید برنامه‌ریزی صحیح‌تری نسبت به سایر ماه‌های سال نسبت به توزیع انرژی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال‌گذشته تولیدکنندگان نسبت به کمبود گاز معترض شده بودند اذعان کرد: اما مطمئن هستیم که امسال با توجه به گزارشاتی که برخی صاحبان صنایع به ما داده‌اند حتم به یقین این موضوع (کمبود انرژی)مدیریت خواهد شد و باید برنامه‌ریزی‌های لازم  برای مدیریت این موضوع انجام شود تا امسال شاهد مشکلاتی در این خصوص نباشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با تأکید بر اینکه اگرچه تا به امروز قطعی گاز به صورت جدی نداشته‌ایم یادآور شد: اما امیدواریم هرگونه پیش‌بینی نسبت به قطعی یا محدودیت گاز صنایع از قبل مدیریت و برنامه‌ریزی شود تا تولیدکنندگان ما با مشکل جدی مواجه نشوند.

رستگار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که کمبود گاز چرخ تولید را با اختلال جدی مواجه می‌کند ادامه داد: باید تمامی کسانی که ذی‌نفع در این موضوع هستند و ممکن است در جریان کمبود گاز آسیب ببینند یا چرخ تولیدات کارخانه داران با اختلال جدی مواجه شود مدیریت توزیع برنامه‌ریزی را همگان با دولت در سرلوحه برنامه خود داشته باشند. این در حالی است که روش تولید کاخانه‌های صنعتی همچون کارخانه‌های  توزیع آهن به شکلی است که نمی‌شود به یکباره گاز را برای آنها محدود کرده یا قطع کنند بلکه باید با اطلاع قبلی و برنامه‌ریزی صحیح باشد.

این فعال صنعتی در ادامه با اشاره به اینکه واقعیت این است که گاز در صنایع نباید قطع شود ودر همه دنیا تحت هیچ شرایطی گاز صنایع را قطع نمی‌کنند افزود: این موضوع در ایران برعکس بوده و همواره مشکل‌ساز است چرا که خط تولید فولاد و کوره های مورد نظر برای ذوب شمش و فلزات را نمی‌شود  تعطیل کرد یعنی تعطیلی برابر است با خسارت غیر قابل جبران یا لطمه خوردن واقعی تولید و کارخانه‌ای که در این حوزه فعالیت دارند.

یه گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد؛ اطمینان داریم امسال با کمترین مشکلات گازی پیک سرما را رد کرده و همچون سال گذشته مدیریت صحیح بحران دولت به صنعتگران کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم امسال اتفاق خاصی بیفتد و همه چیز طبق روال عادی است اگر هم قرار بر زمان‌بندی و سهمیه‌بندی باشد باید تمامی مشورت‌ها و همفکری‌ها بین کارخانه‌داران و مسئولان مرتبط انجام شود تا کمترین تبعات را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 2247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =