کد خبر 2263
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

چین در نزول و ترکیه در صعودِ قراضه

چین در نزول و ترکیه در صعودِ قراضه

اخیرا افزایش هزینه‌های تولید به ویژه بالا رفتن قیمت قراضه موجب شده فولادسازان چینی که با کوره‌های قوس الکتریکی تولید دارند با افزایش هزینه‌های تولید روبرو شوند و تحت فشارند اما در بازار واردات قراضه در ترکیه قیمت‌ها صعودی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اخیرا افزایش هزینه‌های تولید به ویژه بالا رفتن قیمت قراضه موجب شده فولادسازان چینی که با کوره‌های قوس الکتریکی تولید دارند با افزایش هزینه‌های تولید روبرو شوند و تحت فشارند. البته همیشه فصل زمستان محدودیت عرضه قراضه به دلیل سرمای هوا و کاهش جمع آوری قراضه قیمت را بالا می‌برد. در شمال چین بارش برف حمل و نقل را نیز دچار اختلال کرده و در برخی نقاط کنترل های کرونایی نیز ادامه دارد و چالش های پیش روی کارخانه‌ها را بیشتر کرده است.
افزایش هزینه تولید و رکود تقاضا ضرردهی کوره‌های قوس الکتریکی را بیشتر کرده و انگیزه‌های تولید بیشتر را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۸۵ کوره تحت بررسی مای استیل با ۵۲.۹۸ درصد نرخ بهره‌وری در حال تولیدند که حدود ۳ دردص افت هفتگی داشت.

اما در بازار واردات قراضه در ترکیه قیمت‌ها صعودی است. خریدهای حمل فوری ادامه دارد و بازار در رونق است. متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۲ دلار رشد روزانه داشته ۳۸۲ دلار هر تن سی اف آر شده است. قیمت قراضه وارداتی در ترکیه نسبت به اواسط نوامبر تاکنون ۴۵.۵ دلار بالا رفته است.
محدودیت عرضه موجب شده برخی قیمت رایج بازار برای قراضه امریکا را ۳۹۰ تا ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر اعلام کنند. قراضه ا۳ وارداتی نیز ۳۶۵ دلار هر تن  سی اف آر است که حدود ۷ دلار بالا رفته است.

اخیرا قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین به اوج یک ماه و نیم گذشته رسیده چرا که جو بازار مثبت شده است. آخرین متوسط قیمت ورق گرم ۱۵.۲ دلار رشد هفتگی داشته به ۵۷۴ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده رسیده است. این رشد قیمت تقاضای داخلی ورق گرم را نیز بالا برده و موجودی بازار با افت ۴.۵ درصدی به ۸۰۰۷۰۰ تن رسیده است.
قابل ذکر است آخرین قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز حدود ۵۸۱ دلار  هر تن فوب ثبت شده که ۵ درصد رشد روزانه داشت.

کد خبر 2263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =