کد خبر 2279
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

بهبود فروش فولاد در ترکیه و ضعف در چین

بهبود فروش فولاد در ترکیه و ضعف در چین

تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از تمرکز کارخانه‌های ترکیه بر فروش فولاد پس از خرید محموله‌های قراضه ماه دسامبر حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از تمرکز کارخانه‌های ترکیه بر فروش فولاد پس از خرید محموله‌های قراضه ماه دسامبر حکایت دارد.
برخی فعالان بازار در گفتگو با فست‌مارکتز گفتند: در آغاز هفته بسیاری از تولیدکنندگان فولاد ترکیه در بازارهای واردات قراضه بدون فعالیت باقی ماندند. البته این عدم فعالیت ناشی از خریدهای این تولیدکنندگان در هفته گذشته اعلام شد.

وانگ جیان‌هوا، تحلیلگر ارشد Mysteel، در چشم‌انداز ماهانه خود پیش‌بینی کرد که قیمت فولاد چین در این ماه احتمالاً کاهش می‌یابد زیرا تقاضای فولاد داخلی ممکن است بیشتر ضعیف شود در حالی که عرضه فراوان باقی بماند. وی خاطرنشان کرد که سیاست‌های تشویقی اعلام شده توسط دولت مرکزی چین در ماه نوامبر برای تقویت اقتصاد و تقویت اعتماد مصرف کننده بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت قدرت واقعی به بازار فولاد تزریق کند.
در طی ۱ تا ۲۹ نوامبر، قیمت فولاد مرکب چین تحت ارزیابی Mysteel به طور متوسط ۴۰۶۰.۶ یوان در هر تن (۵۶۸.۲ دلار در هر تن) بود که نسبت به ۸ تا ۳۱ اکتبر ۱۰۷ یوان در هر تن کاهش داشت. افزایش سریع موارد COVID-۱۹ در سراسر کشور به یکی از مشکلات عمده مصرف فولاد در ماه گذشته تبدیل شد زیرا تولید صنعتی و لجستیک اغلب مختل می‌شد.

سیتی گروپ پیش‌بینی می‌کند که بازگشایی تدریجی اقتصاد چین از طریق حذف تدریجی محدودیت‌های کوید می‌تواند قیمت سنگ آهن را تا ژانویه سال آینده به ۱۵۰ دلار در هر تن برساند.
چینی‌ها به دنبال جمع‌آوری حجم زیادی از سنگ آهن‌های با کیفیت پایین از معادن هستند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =