کد خبر 2299
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

وضع تعرفه بر واردات محصولات با انتشار کربن زیاد توسط آمریکا

وضع تعرفه بر واردات محصولات با انتشار کربن زیاد توسط آمریکا

طرح وضع تعرفه بر واردات محصولاتی که در تولید آنها کربن زیادی منتشر می‌شود، در حال پیگیری بوده و افرادی مطلع از توافق اتحادیه اروپا برای پیوستن به این طرح زیست‌محیطی خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ایالات‌متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی هستند تا بر مبنای آن تعرفه‌های جدیدی بر فولاد و آلومینیوم که در فرآیند تولید آنها کربن بالایی منتشر می‌شود وضع کنند. استفاده از تعرفه برای پیشبرد برنامه‌های زیست‌محیطی راهبردی جدید است که در دولت جو بایدن مطرح شد و با توجه به موافقت اتحادیه اروپا با آن، احتمال موفقیت این طرح افزایش می‌یابد. طرح وضع تعرفه بر واردات محصولاتی که در تولید آنها کربن زیادی منتشر می‌شود، در دولت جو بایدن مطرح شد. این طرح همچنان در حال پیگیری بوده و به طور رسمی مطرح نشده است. با این حال، افرادی مطلع از توافق اتحادیه اروپا برای پیوستن به این طرح زیست‌محیطی خبر داده‌اند. البته گفته می‌شود که تکمیل این طرح احتمالا تا اواخر سال آینده میلادی طول خواهد کشید.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد و آلومینیوم دنیاست. همچنین این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای کربنی در دنیاست. بنابراین وضع این تعرفه در وهله اول فولادسازان و آلومینیوم‌سازان چینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تصویب این تعرفه، احتمالا اختلافات میان پکن و واشنگتن را عمیق‌تر می‌کند؛ به‌ویژه زمانی که دو کشور چین و آمریکا متعهد شده‌اند برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی با یکدیگر همکاری کنند. مشخص نیست که دولت بایدن از چه اختیار قانونی برای اعمال تعرفه‌های جدید استفاده خواهد کرد. منابع آگاه در این باره گفتند که کاخ‌سفید در حال گفت‌وگو با قانون‌گذاران در خصوص چگونگی وضع ‌سازوکار قانونی این تعرفه است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =