کد خبر 2302
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

پیشرفت 40 درصدی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه

پیشرفت 40 درصدی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه

رییس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را که جزو انرژی های تجدید پذیر است تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش آهن‌نیوز، بهنام کاویانی گفت: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون پروژه 600 مگاواتی خورشیدی در دست اجرا دارد که به مرحله دریافت مجوز و قرارداد با پیمانکار رسیده است، همچنین عملیات اجرایی پروژه نیروگاه 900 مگاواتی سیکل ترکیبی را که جزو انرژی های تجدید پذیر است پیش می برد.

رییس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: در شرایط کنونی شرکت فولاد مبارکه روی محیط زیست تمرکز ویژه ای داشته و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است که در بخش آلاینده ها از تجهیزات به روز همچون غبارگیرها و ماشین آلات وکیوم، اسکرابرهای مرسوم و ... استفاده کرده تا رطوبت مواد اولیه بخش تولید را بالا ببرند که با سرعت باد در هوا جابه جا نشوند.

 کاویانی افزود: همچنین با بهره گیری از ماشین آلات فناورانه، فولاد مبارکه ضمن بهره وری در مصرف انرژی، سیاست کاهش آلاینده های زیست محیطی در بخش تولید را دنبال کرده و تاکنون نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در راستای سیاست های حفاظت از محیط زیست روی تولید انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرده است، افزود: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون پروژه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی را در دست اجرا دارد که به مرحله دریافت مجوز و قرارداد با پیمانکار رسیده است. همچنین نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را که جزو انرژی های تجدید پذیر است تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تاکید بر اینکه مجتمع فولاد برای افزایش بهره وری در تولید علاوه بر بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات، از قطعات با تکنولوژی روز استفاده کرده است، تصریح کرد: در بخش کاهش آلاینده های هوا فولاد مبارکه برنامه های دیگری را هم اجرا کرده است، به طوری که بهبود وضعیت ۱۶۰۰ هکتار جنگل را که نقش مهمی در کاهش آلاینده ها و دمای هوا دارد از طریق طرح نهال های جایگزین اجرا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در بخش آلاینده های زیست محیطی تاثیر گذار است کاهش کربن بوده که فولاد مبارکه از طریق اجرای طرح های محیط زیست این سیاست را پیش برده است، اظهار کرد: در سطح کلان، فولاد مبارکه به دنبال سازگاری با وضعیت کم آبی بوده، به همین دلیل از طریق سیستم آبیاری قطره ای سطح جنگل منطقه را حفظ کرده و حتی نهال های کم آب بر را با درختان قدیمی جایگزین کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =