کد خبر 233
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

وعده حل مشکلات مالیاتی صنعت فولاد آذربایجان شرقی

وعده حل مشکلات مالیاتی صنعت فولاد آذربایجان شرقی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی بر رفع موانع و مشکلات مالیاتی صنعت فولاد استان تأکید کرد و گفت: در این راستا آماده همکاری و کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی به‌ویژه صنعت فولاد هستیم.

به گزارش آهن‌نیوز، عیسی اورج زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای انجمن فولاد این استان بیان داشت: در این زمینه کارگروه ویژه رسیدگی به استرداد ارزش‌افزوده تشکیل شده است تا در کمترین زمان موضوع استرداد حل‌وفصل شود.
وی به استرداد اعتبارهای مربوط به ارزش‌افزوده اشاره کرد و افزود: پذیرش اعتبار منوط به انجام معامله است و باید واقعی بودن معامله از سوی مأمور رسیدگی احراز شود.

اورج زاده در خصوص تهاتر مالیاتی با استردادها، گفت: این کار منوط به رسیدگی و تهیه گزارش استرداد برای اضافه پرداختی و واریز به ‌حساب بدهی سایر منابع بر اساس صدور فیش مالیاتی است و در تعدادی از پرونده‌ها انجام‌ شده و می‌شود.

وی افزود: معافیت‌های مالیاتی هدفمند و درست که در قانون پیش‌بینی‌شده می‌تواند در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، مؤثر واقع شوند که نظام مالیاتی در همین راستا با اعطای تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی، سعی دارد زمینه‌های لازم برای حمایت از تولید و اشتغال در استان را فراهم سازد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای با تأسیس شرکت‌های صوری مبادرت به انجام معاملات غیرواقعی کرده و صدمات جبران‌ناپذیری برای مؤدیان و دولت وارد کرده‌اند که اداره کل در برخورد با این‌گونه افراد هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

اورج زاده با بیان اینکه در صورت رعایت ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم هزینه‌های مربوط به امور خیریه و حمایتی از نهادهای استانی قابل قبول است و از درآمد مشمول مالیاتی کسر می‌شود، به اعضای انجمن فولاد استان توصیه کرد به‌منظور پرهیز از مشکلات بعدی از انجام معاملات با شرکت‌های بازرگانی ناشناخته و نامعتبر خودداری کنند.

کریم رحیمی، رئیس انجمن فولاد استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره کل با این انجمن، گفت: انجمن فولاد استان، پیشتاز امور خیریه و حامی نهادهای استانی در تأسیس مراکز خدماتی، رفاهی و آموزشی برای شهروندان است و در این راستا حمایت‌های شایان‌توجهی در تأسیس مدارس و مراکز درمانی مناطق محروم انجام داده است و در صورت امکان اعضای انجمن درخواست پذیرش بی‌قیدوشرط این هزینه‌ها را از واحدهای تولید دارند.

اعضای انجمن فولاد استان نیز در این جلسه به بیان مشکلات مالیاتی صنعت فولاد اعم از استرداد ارزش‌افزوده، تهاتر مالیاتی و چالش‌های مختلف موجود پرداختند.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =