کد خبر 2356
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

با همکاری شرکت‌ دانش‌بنیان و فولاد خوزستان؛

دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن در آهن‌اسفنجی ساخته شد

دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن در آهن‌اسفنجی ساخته شد

با حضور مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی رونمایی شد.

به گزارش آهن‌نیوز، در این رونمایی، مهران خرم‌نیا معاون فن‌آوری، کامران طاهر مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی، قمری مدیر آزمایشگاه‌ها و جمعی از مسئولان فولاد خوزستان حضور داشتند.  

امین ابراهیمی مدیرعامل  گفت: ساخت این دستگاه، نشان از توانایی و تعهد مهندسان داخلی شرکت فولاد دارد. این دستگاه قابلیت تجاری‌سازی داشته و یک موفقیت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. در نمایشگاه‌های بومی‌سازی این دستگاه به عنوان یک دستاورد ویژه ارائه خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: برای قطع وابستگی به خارج و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در صنعت فولاد، نیاز است که با شرکت‌های مرتبط با فولاد خوزستان به عنوان سرمایه‌گذار ورود کرده و دست‌اندرکاران و شرکت‌های دانش بنیان را در این امور همراهی کرد.

کامران طاهر مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان نیز گفت: این دستگاه برای اولین بار در جهان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، مدیریت و کارکنان آزمایشگاه فولاد خوزستان با محوریت مدیریت و کارکنان تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان ساخته شده و مشابه خارجی ندارد. دستگاه اندازه گیری آهن کل به منظور اندازه گیری درصد آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی تولیدی در فرآیند احیاء مستقیم طراحی و ساخته شده است. پیش از این اندازه‌گیری درصد آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی به روش تیتراسیون و با استفاده از واکنشهای شیمیایی انحلال آهن در اسید انجام می‌شد که علاوه بر خطرات بالقوه، هزینه های بالایی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 2356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =