کد خبر 2363
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی قائن با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی قائن با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

رئیس‌ جمهور در دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی قائن را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با همراهی جمعی از وزرا و معاونانش در دور دوم سفرهای استانی دولت به استان ‌خراسان جنوبی سفر کردند تا ‌ضمن بررسی مصوبات سفر نخست، برای توسعه زیرساخت‌های این استان تصمیم جدیدی بگیرند.

در ادامه برنامه‌های رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، پروژه احیای فولاد قاین که حدود 300 میلیارد تومان هزینه شده و یک پروژه ملی ‌است ‌افتتاح شد.‌

با افتتاح ‌این کارخانه برای بیش از 450 نفر شغل مستقیم و برای 2 هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید 800 هزار تن در سال توسط رئیس جمهور افتتاح ‌شد.

مجتمع فولاد قاینات با تولید سالانه 800 هزار تن شمش فولادی (بیلت) در راستای توسعه غیرمتمرکز فولاد در برنامه چهارم اقتصادی و نیز، به دست آوردن ارزش افزوده منابع طبیعی از قبیل سنگ آهن و گاز طبیعی با توجه به فراوانی آنها در منطقه است.

پیشرفت و توسعه کارخانه فولادسازی باعث رشد و پیشرفت صنایع بومی منطقه می‌شود که از مهمترین اثرات مثبت آن اشتغالزایی و ایجاد فرصتهای شغلی مستقیم بیش 1000 نفر و غیر مستقیم بیش از5000 نفر، توسعه صنعتی و اقتصادی استان خراسان جنوبی، بهره برداری از امکانات موجود منطقه ای است.

فولاد قاینات از صنایع بزرگ و مادر در خراسان جنوبی است . این مجموعه حرکت رو به رشد را برای آینده استان ایجاد می‌کند و می‌تواند سایر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی را نیز فعال کند.

این کارخانه در قالب 2 واحد احیای مستقیم (خط تولید آهن اسفنجی) و واحد فولادسازی احداث شده که واحد احیا چند ماه است به بهره‌برداری رسیده و افتتاح اولیه انجام شده است.

بهره‌برداری اولیه به این دلیل بود که اگر در روند بهره‌برداری خطاها و اشکالات فنی احتمالی رخ دهد، رفع نقص شود و در افتتاح نهایی و رسمی طرح به‌طور کامل فعال باشد و هیچ ابهام و اشکالی در رابطه با موضوعات فنی نباشد.

مجتمع فولاد قاینات در شمار طرح‌های فولاد استانی است که پس از مدتی توقف و کندی روند اجرا، با پیگیری مسئولان استان و مشارکت دستگاه‌های ملی در سال‌های اخیر سرعت گرفت و پس از تولید آهن اسفنجی در مرحله فولادسازی قرار گرفته است.

فاز اول این کارخانه برای تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه 800 هزار تن در حال تولید آزمایشی است.فاز دوم کارخانه در شهرستان قاینات برای تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن سالانه امروز بهره‌برداری می‌شود و با راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، خراسان جنوبی به جمع استان‌های دارای صنعت فولاد می‌پیوندد.

انتهای پیام/

کد خبر 2363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =