کد خبر 2381
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

لیگ برتر فوتبال| سپاهان و گل‌گهر منتظر لغزش سرخابی‌ها

لیگ برتر فوتبال| سپاهان و گل‌گهر منتظر لغزش سرخابی‌ها

هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی آغاز خواهد شد که در این هفته از بازی ها تیم‌های دو دربی را پیش روی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری آهن‌نیوز، هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی بعد از مدت زیادی وقفه شروع خواهد شد که تیم‌های صنعتی هم بازی‌های حساسی را پیش‌روی خود می‌بینند.

هرچند در این میان تمام بازی‌ها تحت تاثیر دربی پایتخت در روز سه‌شنبه قرار دارد اما دو دربی صنعتی‌ها و بازی‌های دیگر این خانواده از تیم‌ها جایگاه خاص خود را دارد. چراکه تیم‌هایی مانند گل‌گهر و سپاهان که خود را به نوعی مدعی نشان داده‌اند و در حال حاضر هم در کورس بالای جدول قرارا دارند و به هیچ عنوان تمایل ندارند بعد از این مدت تعطیلی با لغزشی این شرایط را به رقبای خود واگذار نمایند.

بر این اساس سپاهان که با یازده بازی و بیست و یک امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد باید میهمان انزلی‌چی‌ها باشد. جاییکه مازیار زارع و ملوانی‌ها حالا با آخرین برد مناسب خود با ملوان و شکست فولاد خوزستان توانسته آب رفته را تا حدودی به جوی بازگرداند آنها با سه گل فولای را  در سن سیروس انزلی شکست دادند تا خط و نشانی برای تمامی تیم‌ها بکشند اما از طرفی یاران مورایس که قامت خود را حتی فراتر از لیگ برتر و در سطح آسیا می‌بینند، از چهار بازی آخر خود و دوازده امتیاز ممکن تنها پنج امتیاز را کسب کرده‌اند که برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد نمی تواند ادامه این شرایط مناسب باشد و به نظر می‌رسد آنها به شکست ملوان رده چهاردهمی در انزلی برای اثبات خود بیشتر از قبل نیاز دارند تا هم اعاده حیثتی کرده باشند و هم از جدول مدعیان لیگ برتر فاصله نگیرند و همچنین در یک بازی خارج از خانه جبران مافات کنند.

در دیگر بازی از این هفته تیم صنعتی گل‌گهر اما میزبان هوادار رده یازدهمی است. گل گهری‌ها که روزگار خوبی را در این فصل با امیر قلعه نوعی تجربه می‌کنند بدنبال کسب یک سه امتیاز حساس هستند چراکه قلعه‌نوعی و کادرش بهتر از هر کسی می‌دانند که تنها یک امتیاز اختلاف با سپاهان جایی برای تزلزل آنها باقی نگذاشته است و از طرفی آنها منتظر یک اشتباه از استقلال و پرسپولیس هم هستند که به ترتیب با یک و چهار امتیاز اختلاف با این تیم در رده دوم و اول جدول ایستاده اند و حوادث دربی پایتخت می‌تواند در هر صورتی به نفع سیرجانی‌ها که تعقیب کننده اصلی این دو تیم هستند باشد بنابراین آنها بیشتر از همیشه به این برد خانگی در مقابل تیم سختکوش هوادار احتیاج دارند.

اما یکی از دربی‌های تیم‌های صنعتی بین ذوب آهن اصفهان و آلومینیوم اراک برگزار می‌شود و شاگردان تارتار در برابر یاران رحمتی صف آرایی خواهند کرد، ذوب آهنی‌ها که چهار دیدار دوستانه خود را بدون باخت و با شش گل زده و تنها یک گل خورده و سه برد و یک تساوی برخلاف بازی های گذشته خود در لیگ به پایان برده‌اند امیدوار به ادامه این روند رو به رشد خود هستند و تمایل زیادی دارند که این روند را در بازی‌های رسمی و لیگ برتر هم ادامه دهند بخصوص اینکه آنها حالا به سه امتیازهای بازی هایی که میزبان هستند برای ارتقا در رتبه جدول بیش از پیش نیازمند هستند. اما در طرف دیگر میدان شاگردان مهدی رحمتی بعد از گذراندن اردوی ترکیه در این بازی حاضر خواهند شد.

اراکی‌ها  از یازده بازی خود چهار برد و چهار تساوی و فقط سه باخت را کسب کرده‌اند و هم سپاهان و هم استقلال را در خانه متوقف کرده اند و هم از شش بازی آخر خود و هجده امتیاز ممکن دوازده امتیاز را کسب کرده اند مطمئنا بدنبال گرفتن امتیاز از این بازی هستند. نکته جالب در مورد آلومینیوم اراک تساوی های بدون گل در بازی های بیرون از خانه خود است که اگر این مسئله را لحاظ کنیم و به دلیل تساوی های بدون گل زیاد ذوب آهن در یازده هفته گذشته به نظر می‌رسد دو تیم روز بسیار سختی را  روبروی هم داشته باشند.

دربی دیگر این هفته تیم های صنعتی بین مس کرمان و مس رفسنجان دو تیم هم استانی برگزار خواهد شد، مس کرمان که این فصل بعد از تقریبا یک دهه پا به لیگ برتر گذاشته است با تیم جوان لیگ یکی خود پا به لیگ برتر شروع کرد و به همین دلیل فرزاد حسین خانی علی رغم شایستگی در بعضی از مواقع اسیر بی تجربگی های بازیکنان خود شد و فعلا در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است، در بین تعطیلات هم به دلایل مشکلات مالی این تیم دست به اعتصاب زد ند اما در هر حال بعد از چند روز  این اعتصاب شکسته شد و بازیکنان به تمرین های خود بازگشتند اما مس رفسنجانی‌ها که حالا روزهای شلوغی را از لحاظ مدیریت تجربه می کنند و شایعات در مورد این تیم زیاد به گوش می‌رسد، در رده هشتم جدول از یازده بازی قرار گرفته اند از یازده بازی خود هشت بازی را با تساوی به پایان برده اند و تنها با دو برد و یک باخت در این دربی به میدان خواهند رفت.

شاگردان ربیعی و مس رفسنجان با تفاضل گل مثبت یک تا اینجای کار هنوز نتوانسته‌اند تیم هجومی و به نوعی پدیده فصل قبل باشند و شاید شروع دوباره لیگ بعد از این تعطیلات آغازی برای آنها باشد تا به شرایط ایده‌آل مورد نظر خود برسند. اما فولاد خوزستانی‌ها که در تعطیلات خود اردویی را در دوبی برگزار کرد میهمان نفت مسجد سلیمان هم استانی خود است. فولاد هم تا اینجای کار نتوانسته انتظارات هواردارن خود و فوتبال‌دوستان را برآورده سازد از این جهت آنها قطعا به یک شروع تازه و جبران مافات از دست رفته های خود در ادامه لیگ امیدوارند بخصوص اینکه حالانکونام سفت و سخت مدعی ماندن در این تیم شده و بحث تیم ملی را به فراموشی سپرده است، فولادی ها علاوه بر لیگ برتر در آسیا هم تنها نماینده ایران هستند و باید در دو جبهه بجنگند و در این راه در اولین پله به مصاف میزبان خود نفت مسجد سلیمان خواهند رفت.

نفتی‌ها هم اگر مهاجری و تیمش مشکلات حاشیه ای نداشته باشند و سرحال باشند می توانند یقه این فولاد را مانند پرسپولیس و استقلال بگیرند. نکته جالب در مورد تیم های صنعتی این است تا اینجای لیگ به جز مس کرمان که در پایین جدول فعلا حضور دارد اگر تراکتور را که در رتبه هفتم قرار گرفته را از جدول حذف کنیم از رده سوم به پایین به صورت مرتب شده این تیم ها قرار گرفته اند که این رتبه ها با یک باخت و یک برد می‌توانند بین این تیم‌ها جابجا شوند. هفته اول در هر حالتی می تواند آبستن اتفاقات عجیبی باشد بخصوص که این هفته بعد از یازده بازی و شناخت نسبی تیم ها از یکدیگر شروع می‌شود و تمام تیم‌ها تمایل دارند قدم اول را محکم بردارند.

انتهای پیام/ الف.ک 

کد خبر 2381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =