کد خبر 2398
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

تصرف زمین‌های کشاورزی مردم بستاندره به بهانه‌ اکتشاف

تصرف زمین‌های کشاورزی مردم بستاندره به بهانه‌ اکتشاف

بنا بر اعلام یکی از روستاییان شرکتی به نام آراز سنگ‌شکن در روستای بستاندره در شهرستان بیجار، اکتشاف معدن از نوع سنگ‌آهن پلاسری را در زمین‌های کشاورزی آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، یکی از روستاییان در خصوص این خبر گفت: حدود دو سال پیش شرکتی به نام آراز سنگ‌شکن در روستای بستاندره در شهرستان بیجار اکتشاف معدن از نوع سنگ آهن پلاسری را آغاز کرد.

وی افزود: یک محدوده از این معدن در زمین‌های کشاورزی روستاییان بود و حالا پس از اتمام مرحله اکتشاف قرار به بهره‌برداری و افتتاح است.

این روستانشین افزود: معدن در حدود دو کیلومتری روستا واقع شده و حالا روستا در محدوده معدن قرار گرفته، کشاورزهایی که زمینشان را از دست داده‌اند با وجود پیگیری‌های مکرر از ادارات و دادگاه هنوز هیچ نتیجه‌ای بدست نیاورده‌اند.

گفتنی است محصولاتی که از معدن سنگ آهن پلاسر استخراج می‌شود می‌توانند در شرکت‌هایی مانند ذوب‌آهن اصفهان، شرکت فولاد زاگرس و شرکت مهندسی قائم سپاهان به کار برده شوند.

بستاندره، روستایی از توابع بخش کرانی شهرستان بیجار در استان کردستان است که در سال‌های اخیر به جهت غنی بودن از سنگ آهن پلاسر مورد توجه شرکت های سنگ‌شکن قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 2398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =