کد خبر 2403
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

مدیر عامل ذوب آهن در همایش انرژی در فولاد مطرح کرد

گلایه از ارجاع پرونده گاز ذوب‌آهن به دادستانی کل کشور / شرایط موجود را حفظ کنید

گلایه از ارجاع پرونده گاز ذوب‌آهن به دادستانی کل کشور / شرایط موجود را حفظ کنید

اگر در بودجه‌های گازی قانون به درستی رعایت شود و همان سهم پیش‌بینی شده برای ذوب آهن به درستی اختصاص داده شود، بهتر از وضع موجود است، حداقل شرایط موجود را برای ذوب آهن حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن در نخستین همایش تخصصی «انرژی در صنعت فولاد؛ چالش‌ها و راهکارها»، که امروز ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی تهران و در هتل هما در حال برگزاری است مطرح کرد: ذوب‌آهن به‌عنوان مادر صنعت فولاد ایران با چالش‌های زیادی در زمینه تامین انرژی اعم از آب و برق و گاز روبه رو است.

ایشان با ارائه آماری مصارف انرژی در بخش‌های مختلف بیان کرد: در بخش انرژی برق 65 درصد مصارف برای بخش کشاورزی و خانگی و مابقی برای کل صنایع کشور است که از این مقدار کمتر از 10 درصد مختص بخش فولاد است. در بخش آب 88 درصد جهت مصارف کشاورزی، 9 درصد شرب و 3 درصد برای بخش صنعتی است که از این میزان فقط 0.2 درصد برای صنعت فولاد اختصاص داده شده است. در بخش گاز نیز 75 درصد مصارف خانگی و 25 درصد مربوط به بخش صنایع است.

رخصتی در سخنرانی خود در حضور مدیران وزارتخانه‌های مرتبط (صمت، نفت و نیرو) گلایه‌مند از کاهش گاز اختصاصی به این واحد صنعتی در امسال و ارجاع پرونده گاز ذوب آهن به دادستانی کل کشور بود و بیان کرد در رابطه با شرایط موجود درخواست احداث کوره قوس دارد.

ایشان با اشاره به پدافند غیرعامل که شامل قوس، القا و کوره بلند می‌شود گفت: اگر قرار بر پرداخت هزینه است ولی پدافند نداشته باشیم یارانه هم نمی‌خواهیم. اگر در بودجه‌های گازی قانون به درستی رعایت شود و همان سهم پیش‌بینی شده برای ذوب آهن به درستی اختصاص داده شود، بهتر از وضع موجود است، حداقل شرایط موجود را برای ذوب آهن حفظ کنید.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =