کد خبر 2405
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در گفت‌وگو با آهن‌نیوز مطرح کرد

می‌خواهم در المپیک افتخارآفرینی کنم / کاراته‌کار بودم، تیرانداز شدم

می‌خواهم در المپیک افتخارآفرینی کنم / کاراته‌کار بودم، تیرانداز شدم

عضو تیم سنگ‌آهن بافق و عضو تیم ملی تیراندازی بانوان با تأکید بر اینکه برای کسب موفقیت در المپیک از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، افزود: اگر حمایت‌های سنگ‌آهن بافق در دو سال گذشته نبود نمی‌توانستم روی سکوی قهرمانی بایستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی  پایگاه آهن‌نیوز، "مبینا فلاح" بانوی ورزشکار یزدی و عضو تیم ملی تیراندازی با کمان کشور که در سال 1395 به واسطه مدال‌آوری‌اش مقام سوم جهانی را کسب کرده است در تلاش است تا با کسب سهمیه المپیک بار دیگر برای کشور ایران افتخارآفرینی کند.

این ورزشکار ملی در گفت و گویی با آهن‌نیوز درباره کسب عناوین قهرمانی‌اش در مسابقات متعدد گفت: در مسابقات جهانی مراکش مقام هفتم، در تایلند مقام پنجم و در سال 95 مقام سوم جهانی را در لاس‌وگاس آمریکا به دست آوردم. مدال برنز مسابقات تیراندازی با کمان آمریکا را نیز دارم اما می‌خواهم با کسب سهمیه المپیک برای تیم ملی ایران در المپیک افتخارآفرینی کنم.

او خوش‌رنگ‌ترین مدالش را برنز مسابقات جهانی آمریکا برشمرد و گفت: نزدیک بیست مدال داخلی در این رشته کسب کرده‌ام و آخرین مقامم، قهرمانی لیگ برتر تیراندازی با کمان در تیم سنگ آهن بافق است. در  مسابقات جهانی آمریکا به سکوی سوم و مدال برنز این رشته رسیدم که خوش رنگ‌ترین مدال من در این رشته است و امیدوارم با  ادامه روند موفقیت‌های خود با کسب سهمیه المپیک در این میدان مهم برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی کنم.

تلاش مستمر و توکل به خداوند رمز پیروزی

عضو تیم ملی تیراندازی ایران، تلاش مستمر و توکل به خداوند را بهترین مولفه یک ورزشکار می‌داند و می‌گوید: در طول مدتی که در اردو برای مسابقات جهانی بودیم، از 6 صبح تا ساعات پایانی شب تمرین داشتیم، با اینکه خسته می‌شدم امیدم به خدا بود. در مسابقات آمریکا از ناحیه پشت دست دچار آسیب‌دیدگی شده بودم، اما ایمان داشتم که می‌توانم و خوشحالم که توانستم پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرم.

فلاح با اشاره به شرایطش در اردوی تیم ملی گفت: در حال حاضر در اردوی تیم ملی حاضر هستیم و برای مسابقات آسیایی تایوان آماده می‌شویم. شرایط اردو در تهران مناسب است و زیر نظر مربی کره‌ای تمرین می‌کنیم. این اردو در دو مرحله در حال برگزاری است که مرحله اول به اتمام رسیده و استراحت می‌کنیم. مرحله دوم  اردو در تهران برگزار خواهد شد.

کاراته کار بودم

وی در مورد  چگونگی انتخاب این رشته گفت: در ابتدا در رشته کاراته ‌فعالیت می‌کردم و حتی موفق به کسب چندین مقام اول و دوم کاراته در سطح استان نیز شدم. آخرین موفقیت‌ام درزمینه کاراته کسب مقام اولی در المپیاد دارالعباده استان بود. اما در نهایت جذب رشته تیراندازی شدم.

دارنده مدال جهانی این رشته با بیان مشکلات این رشته گفت: رشته تیراندازی با کمان از رشته‌های گرانقیمت است بطوریکه برای خرید یک کمان حرفه‌ای و تجهیزات آن حداقل باید صدمیلیون هزینه کرد و چون هزینه‌ها بصورت شخصی انجام می‌گیرد در این شرایط اقتصادی فشار زیادی را بر دوش خانواده‌های ورزشکاران می‌گذارد.

وی در مورد تولیدات داخلی ابزار موردنیاز این رشته هم گفت: متاسفانه تمام کمان‌های حرفه‌ای در کشور ما واردارتی است و دو برند آمریکایی و کره ای آنها را در سطح جهانی تولید می‌کنند که همین موضوع به خودی خود دشواری‌های زیادی را برای ورزشکاران برای تهیه لوازم ایجاد می‌کند. متاسفانه در داخل تولید حرفه‌ای نداریم و به همین جهت برای خریدن ابزار مورد نیاز باید هزینه بصورت دلار و یورو  پرداخت شود که با این شرایط سخت اقتصادی لزوم حمایت بیشتر از ورزشکاران این رشته را می‌طلبد.

هزینه بالا و حمایت صفر

تیرانداز جوان تیم ملی در مورد فدراسیون و حمایت مالی آنها در این رشته  اضافه کرد: از فدراسیون تیراندازی هم بر اساس بودجه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد بیشتر از این نمی‌توان انتظار حمایت مالی داشت، ناچار هستیم هزینه‌های خرید تجهیزات را بصورت شخصی تقبل کنیم. فقط در مورد تجهیزات مصرفی رشته ما مانند تیرها که فرسوده می‌شوند و مصرفی هستند فدراسیون آنهم در اعزام‌های رسمی کمک مالی انجام می‌دهد.

سنگ آهن بافق نبود موفق نمی‌شدم

مبینا فلاح در مورد باشگاه سنگ آهن بافق هم گفت: بدون شک اگر حمایت های این مجموعه در دو سال گذشته نبود نمی توانستیم در داخل کشور روی سکو بایستیم. چراکه استان یزد در هیچ دوره ای تیم کامل و با هدف روی سکو رفتن را انجام نداده بود و با حضور سنگ آهن بافق این مهم محقق شده است تا بتوانیم سال قبل روی سکوی سوم بایستیم و امسال هم  عنوان قهرمانی را کسب کنم. در مجموع با نگاه ویژه‌تری که سنگ آهن بافق به این رشته داشته است در استان یزد استعدادهای زیادی در حال رشد هستند و در حال حاضر هم دو بازیکن فیکس تیم ملی از این استان است.

قهرمان تیراندازی با کمان در این رابطه اضافه کرد: به دلیل اینکه این ورزش جزو رشته های توپی نیست و طرفدار کمی در آن وجود دارد استقبال کمی از آن در بخش اسپانسر وجود دارد و جذب آن بسیار سخت است و ما امیدواریم این حمایت هایی که در حال حاضر از ما در حال انجام شدن است تداوم داشته باشد و کمی هم از نظر رسانه‌ای به ما و رشته ما بیشتر پرداخته شود تا مجموعه ها رغبت بیشتری برای حضور و سرمایه ‌گذاری در این رشته را از خود نشان دهند.

یزد قطب قهرمانی رشته تیراندازی با کمان است

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در مورد استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد همیشه در این رشته قهرمان‌ساز بوده است و چندین سال است که حداقل یک یا دو نماینده ثابت در تیم ملی داشته است. در این استان استعدادهای زیادی در این رشته وجود دارد که در صورت توجه ظرفیت و توان بزرگی کردن را در سطح تیم ملی و میادین بین المللی دارا هستند به شرطی که حمایت و توجه از این استعدادها در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 2405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =