کد خبر 2412
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

لیگ برتر فوتبال| ال‌مسینو به سود رفسنجانی‌ها/ فولاد تکان خورد

لیگ برتر فوتبال| ال‌مسینو به سود رفسنجانی‌ها/ فولاد تکان خورد

بعد از حدود دوماه توقف لیگ برتر این بازی‌ها پیگیری شد و بر اساس نتایج روز اول گل‌گهر سیرجان به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری شد که نتیجه بازی بزرگ هفته می‌تواند تاثیر مستقیمی در فعل و انفعالات صدر جدول مسابقات داشته باشد. گل‌گهر و سپاهان دو تیم حاضر در رقابت صدر جدول نگاه ویژه‌ای به این بازی خواهند داشت.

از سری همین مسابقات تیم‌های صنعتی هم به مصاف حریفان خود رفتند.

ادامه روند رو به رشد ذوب‌آهن 

ذوب‌آهن در خانه یکی از دربی‌های صنعتی را به همراه آلومینیوم اراک برگزار کردند که نتیجه آن یک بر صفر به سود ذوبی‌های میزبان به پایان رسید. شاگردان تارتار در ادامه موفقیت‌های خود در بازی‌های دوستانه که از چهار بازی سه برد و یک تساوی را در تعطیلات بدست آورده بودند میهمان اراکی‌ خود را با شکست بدرقه کردند. آلومینیوم هم که اردوی مناسبی را در ترکیه گذرانده بود اما در ادامه روند مناسب خود قبل از تعطیلات، نتوانست ذوب‌آهن را شکست دهد و متوقف شد. یاران رحمتی قبل از تعطیلات لیگ در مکان پنجم جدول قرار داشتند و در چند بازی منتهی به تعطیلات موفق ظاار شده بودند و مزه شکست را نچشیده بودند.

ال‌مسینو به نفع رفسنجانی‌ها

دیگر دربی صنعتی این هفته (ال‌مسینو) را رفسنجانی‌ها با برد به پایان بردند. شاگردان محمد ربیعی توانستند با دو گل بر یاران فرزاد حسین‌خانی فائق آیند و هر سه امتیاز ممکن را به حساب خود واریز کنند. رفسنجانی‌ها با این سه امتیاز در مکان پنجم با هفده امتیاز قرار گرفتند و مس کرمان هم با نُه امتیاز از دوازده بازی در مکان چهاردهم جدول قرار دارند. به نظر می‌رسد مس‌کرمان همچنان از عدم تجربه لیگ‌برتری بازیکنان خود رنج می‌برد.

صدرنشین جدید لیگ‌برتر

گل‌گهر در مقابل هوادار سخت کوش و جوان با دو گل به برتری رسید و با یک بازی بیشتر و هم امتیاز با پرسپولیس در مکان نخست جدول قرار گرفت تا همه چیز به دربی فردا بستگی داشته باشد. هرچند هر نتیجه‌ای اعم از باخت و برد و مساوی بین دو تیم سرخابی در دربی پایتخت صدرنشینی را از گل‌گهر خواهد گرفت اما همین صدرنشینی موقت علاوه بر شخصیت دادن به تیم امیر قلعه‌نوعی خط و نشانی خواهد بود برای رقبای صدرنشین تا در مورد این تیم حساب ویژه‌ای باز کنند.

تک امتیاز بدرد نخور

سپاهان دیگر تیم صنعتی و مدعی لیگ برتر در انزلی به نتیجه بدون گل رضایت داد و تنها با یک امتیاز به اصفهان بازگشت. سپاهانی‌ها هرچند اختلاف امتیاز چندانی با صدر جدول ندارند و تنها با یک لغزش از حریفان می‌توانند جایگزین آنها شوند اما به نظر می‌رسد باید از این دست بازی‌ها با دست پر خارج شوند چراکه این‌چنین بردهایی به تیم هم شخصیت و هم اعتماد به نفس در ادامه راه می‌دهد. طلایی‌پوشان در رده چهارم و با بیست و یک امتیاز قرار دارند و اختلاف آنها با صدرنشین تنها سه امتیاز است.

غرش فولادِ نکونام

به نظر می‌رسد به اندازه کافی نتایج ضعیف از این فولاد در این فصل سر زده بود که نیاز به چنین شوکی در کالبد این تیم احساس می‌شد. برد چهار بر یک فولادی‌ها در مقابل نفت مسجدسلیمان نشان داد که نکونام و یارانش برای ادامه بازی‌ها عزم خود را جذب کرده‌اند. آنها که در تعطیلات اردویی را در دوبی برپا کرده بودند حالا باید انتظارات افکار عمومی را بعد از این اردو و هزینه‌ها و یارگیری جلب کنند. امیدواری هوادارن فولاد به این است که این برد جرقه‌ای صرفا موقتی برای آنها نباشد، بخصوص‌که مسجدسلیمانی‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر نمی‌رسد حریف مناسبی برای محکِ فولادی‌ها باشند و باید عیار فولاد را در بازی‌های آینده دید. فولادی‌ها با این سه امتیاز با پانزده امتیاز در مکان نهم جدول قرار گرفتند.

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 2412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =