کد خبر 2437
۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

لیگ‌برتر فوتبال | جدال استاد و شاگرد/ ملوان گربه‌سیاه صنعتی‌ها می‌شود؟

لیگ‌برتر فوتبال | جدال استاد و شاگرد/ ملوان گربه‌سیاه صنعتی‌ها می‌شود؟

جدال رحمتی و قلعه‌نوعی که روزگاری در مقام شاگرد و استاد در کنار هم بودند و انگیزه ملوان برای امتیاز گرفتن در سومین هفته پیاپی از تیم‌های صنعتی و دربی فولاد و آهن با رهبری هافبک‌های سابق از مهمترین دیدارهای این هفته لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز، هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی پیگیری خواهد شد که علاوه بر تمام بازی‌ها دو دربی صنعتی و تاثیرگذار هم در برنامه بازی‌ها دیده می‌شود. جنس بازی‌های این هفته تیم‌های صنعتی از نوع تاثیرگذار در جدول خواهد بود بخصوص اینکه در این هفته دو دربی از جنس صنعتی‌ها در کل جدول تاثیرگذار خواهد بود.

جدال استاد و شاگرد

گل‌گهر سیرجان در حالی میهمان آلومینیوم در ارک خواهد بود که شاگردان قلعه نوعی در هفته گذشته بیست و چهار ساعت برای اولین‌بار صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه کردند و در حال حاضر هم با یک امتیاز اختلاف در رده دوم قرار دارند. آلومینیوم اراک اما هفته گذشته را با شکست به پایان برد. آنها در این هفته دومین دربی صنعتی پیاپی خود را پشت سر خواهند گذاشت، و امیدوار به گرفتن سه امتیاز از این بازی هستند. چراکه در اصفهان و در برابر ذوب‌آهن با یک گل شکست خوردند و در اصفهان روند رو به صعود آنها دچار خلل شد. اما حالا در اراک آنها فرصت دارند به عنوان میزبان هم با برد در مقابل یاران قلعه‌نوعی اعاده حیثیت کنند و هم با این سه امتیاز به شرایط مورد نظر خود در جدول برگردند. گل‌گهر هم اگر می‌خواهد در رقابت در صدرجدول جا نماند باید از این بازی پیروز بیرون بیاید وگرنه شرایط صدر جدول به گونه‌ای است که احتمال جاماندن از این رقابت زیاد است. باید دید در این بازی زور شاگرد بر معلم خواهد چربید و یا برعکس.

سپاهان غافلگیر می‌شود؟

اما سپاهان دیگر ضلع رقابت قهرمانی تا اینجا در صدرجدول به دیدار نفت مسجدسلیمان خواهد رفت. برای تیم‌های برتر مسابقات مواجه با تیم‌های انتهای جدول به خودی خود چالش بزرگی است بخصوص اینکه در این یکی دو روز اخیر تغییر و تحولات زیادی چه در بخش مدیریت و کادر فنی نفت مسجد سلیمان رخ داده است. آمدن ابراهیم اشکش از لیگ یک به عنوان سرمربی  برای نفت مسجد سلیمان می‌تواند شوک روانی مناسبی را به این تیم وارد کند و این موضوع برای سپاهان غافلگیر کننده هم می‌تواند باشد، بخصوص که در ابتدای فصل هم مسجدسلیمانی‌ها توانسته بودند در برابر تیم‌ای استقلال و پرسپولیس خودی نشان داده بودند. شاگردان مورایس که در ردو بازی آخر خود نه گلی زده‌اند و نه گلی خورده‌اند هم برای این بازی قطعا انگیزه‌های بیشتری را خواهند داشت بخصوص که تعلل در این سبک بازی‌ها می‌تواند برای آنها گران تمام شود.

دربی از جنس فولاد و آهن با هافبک‌های دیروز

فولاد و ذوب‌آهن دیگر دربی حساس صنعتی‌ها را برگزار خواهند کرد. شاگردان جواد نکونام که تا قبل از تعطیلات نتایج مناسبی را در لیگ برتر کسب نکرده بودند حالا بعد از شروع دوباره لیگ با برد پرگل نفت مسجدسلیمان را بدرقه کردند و این هفته بدنبال ادامه این روند برای دومین هفته متوالی هستند تا عیار واقعی این تیم در مقابل یاران تارتار مشخص شود.آنها این هفته در مقابل تیمی قرار خواهند گرفت که این تیم هم سیر صعودی از شروع تعطیلات به بعد داشته است. ذوبی‌ها در دوبازی آخر خود در لیگ برتر شش گل زده‌اند یک گل دریافت کرده‌اند و در تعطیلات هم در چهار بازی دوستانه خود شکستی را تجربه نکرده‌اند با سه برد و یک تساوی از میدان خارج شده‌اند با برد خانگی که در بازی با آلومینیوم اراک بدست آورده‌اند و تا قبل از تعطیلات لقب گل نخورترین تیم لیگ را به خود اختصاص داده بودند.

تارتار و نکونام که هر دو از هافبک‌های دفاعی نسل قبل این فوتبال  هستند حالا با تفکرات خود دو تیم را راهی میدان می‌کنند فولا با پانزده امتیاز و ذوب‌آهن با شانزده امتیاز به نوعی همسایه یکدیگر در جدول هم هستند و این مسئله می‌تواند هم جذابیت و هم حساسیت این بازی را بیشتر کند.

ملوان گربه سیاه صنعتی‌ها می‌شود؟

مس رفسنجان دیگر تیم صنعتی در این هفته میزبان ملوان خواهد بود. ملوانی‌ها که در دو هفته اخیر لیگ برتر خود توانسته‌اند دو تیم صنعتی و پرآوازه را با شکست و تساوی متوقف کنند این هفته هم بدنبال امتیاز گیری از مس رفسنجان دیگر تیم از این خانواده صنعتی حاضر در لیگ برتر هستند تا با متوقف کردن این تیم در خانه آنها خود را به عنوان گربه سیاه تیم‌های صنعتی معرفی کند. از طرف دیگر مس رفسنجان که تحولات داخلی زیادی را  در هفته قبل تجربه کرده است برای اثبات شایستگی‌های خود نیاز به برد در این بازی دارد. محمدربیعی که روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده در انتهای فصل از این تیم جدا خواهد شد هم از لحاظ انگیزشی تمایل دارد با برد این سبک تیم‌ها مس رفسنجان را از تیمی میانه جدولی به یک تیم بالای جدول تبدیل کند. از هر جهت این دو تیم به  برد این بازی نیاز دارند و برای برد به میدان خواهند آمد.

مس کرمان بدنبال امتیاز

مس کرمان که دربی هفته گذشته را به هم استانی خود واگذار کرد حالا از لحاظ امتیازگیری در شرایط بدی به سر می‌برد. فرزاد حسین‌خانی با تیمی جوان این فصل را آغاز کرده بود حالا با عدم تجربه  لیگ برتری  روبرو شده است. بازی با تراکتوی که کار خود را با برد آغاز کرده است در تبریز قطعا برای این تیم ساده نخواهد بود و شاید حداقل امتیاز هم از این بازی برای مس کرمانی‌ها غنیمت باشد و از لحاظ روانی به بازسازی این تیم کمک کند. به هرحال کار مسی‌ها در تبریز مشکل است و این تیم باید برای جدا شدن از انتهای جدول به امتیازات این بازی‌های دشوار هم چشم داشته باشد. این تیم برای آرامش پیدا کردن و جدا شدن از بدشانسی‌ها نیاز مبرمی به این برد دارد که به آرامش نسبی برسد.

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 2437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =