کد خبر 247
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

بیشترین کاهش تولید فولاد در ۲۰۲۲ به چین رسید

از میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۲، بیشترین کاهش تولید فولاد مربوط به چین است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۱ به ۱.۹ میلیارد تُن رسید که در این میان، چین با تولید ۱.۰۳ میلیارد تن در صدر فهرست بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

همان‌طور که بارها تأکید شده چین با فاصله بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا شناخته می‌شود. این کشور تولید بیش از نیمی از فولاد جهان را در اختیار دارد.  هند نیز با تولید ۱۱۸.۲ میلیون تن فولاد خام در رده دومین تولیدکننده بزرگ دنیا قرار گرفت. براساس داده‌های آماری فولاد جهان، ژاپن با تولید ۹۶.۳ میلیون تن در رتبه سوم و ایالات‌متحده آمریکا با تولید ۸۵.۸ میلیون تُن در رتبه چهارم قرار گرفتند.

میزان تولید فولاد چین در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی برابر ۳۶۶.۲ میلیون تُن برآورد شده است. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است. فولادسازان چینی در ماه آوریل ۹۲.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشت.

بنا به گزارش انجمن جهانی فولاد، از میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۲، بیشترین کاهش تولید فولاد مربوط به چین بوده است. از میان ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، تنها تولید فولاد خام هند در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.  تولید فولاد خام هند در این دوره با رشد ۶.۵ درصدی نسبت به ۴ ماهه نخست سال قبل به ۴۲.۳ میلیون تن رسیده است اما روند تولید سایر فولادسازان در این بازه زمانی کاهشی بوده است.

  در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۲، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد تولید فولاد ژاپن منفی ۳.۳ درصد، رشد تولید فولاد آمریکا منفی ۱.۷ درصد، روسیه منفی ۰.۷ درصد، کره‌جنوبی منفی ۴ درصد، آلمان منفی ۳ درصد، ترکیه منفی ۳.۲ درصد و برزیل منفی ۱.۷ درصد بوده است.

 آمار و ارقام یادشده حکایت از عملکرد و سوگیری کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد جهان دارد و بررسی آن تاثیر بسزایی بر شناخت آینده این بازار دارد.  این در حالی است که طبق آمارهای انجمن فولاد، مجموع تولید فولاد ایران در چهار ماهه سال جاری میلادی ۸.۹ درصد کاهش یافته و به ۹.۱ میلیون تن رسیده است. ایران در مدت مشابه سال قبل ۹.۹۸ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران با وجود کاهش تولید، توانسته است جایگاه خود به‌عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان را طی این دوره حفظ کند. تولید اسلب نیز در فروردین سال جاری با افزایش ۸ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱ میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسیده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =