کد خبر 2472
۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

سرمربی فوتسال بانوان مس رفسنجان در گفت و گو با آهن‌نیوز مطرح کرد

اسپانسرها برای ورزش بانوان هزینه نمی‌کنند/ برای قهرمانی در سوپرلیگ می‌جنگیم

اسپانسرها برای ورزش بانوان هزینه نمی‌کنند/ برای قهرمانی در سوپرلیگ می‌جنگیم

سرمربی بانوان مس رفسنحان در مورد سختی‌های ورزش بانوان گفت: یکی از مشکلات اساسی در فوتسال بانوان عدم دیده شدن بازی‌ها است. در هیچ شبکه‌ای و حتی بصورت حضوری اجازه دیده شدن را به ما نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری آهن‌نیوز،  "عاطفه رضایی" مربی فوتسال بانوان مس رفسنجان است که از ابتدای تشکیل این تیم چه در زمان بازیگری و چه در دوره مربیگری با سابقه چهارده سال در کنار این تیم بوده و از لیگ‌های پایین‌تر این تیم را همراهی کرده است.

این مربی با سابقه فوتسال بانوان مس رفسنجان در گفت و گویی با آهن‌نیوز گفت: تیم‌های بانوان از لحاظ انگیزشی ناخودآگاه دچار مشکل می‌شوند چرا که سقفی بالاتر از قهرمانی سوپرلیگ با لیگ برتر برای آنها وجود ندارد و مسابقات و هر سال این تیم‌ها صرفا در سطح باشگاهی برگزار می‌شود و برای حفظ انگیزه و توان روحی این بازیکنان کار سختی را داریم.

وی با بیان این موضوع ادامه کرد: علاوه بر همه این مشکلات این فصل شاهد تصمیم عجیب فدراسیون هم بودیم. برگزاری مسابقات سوپرلیگ با هشت تیم (سه دوره) با بیست و یک بازی در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد که در فوتسال ما در حال برگزاری است و در جلسه قرعه کشی که به عنوان تنها سرمربی حاضر در آن جلسه بودم این مسئله را عنوان کردم؛ چراکه این بازی‌ها فرسایشی می‌شود و راندمان کافی را برای فوتسال کشور ما نخواهد داشت. قرار بر این بود که تیم‌هایی که کیفیت لازم را ندارند از گردونه لیگ برتر خارج کنند. وقتی تیمی در مسابقات شرکت می‌کند و بیست و دو گل دریافت می‌کند، شرایط بازی‌ها را با حضور خود تغییر می‌دهد و پیشنهاد این بود که اصلا اینگونه تیم‌ها چرا در مسابقات شرکت می‌کنند. اما تصمیم به برگزاری هشت تیم ابتدای جدول به عنوان سوپر لیگ گرفته شد و باقی تیم‌ها در همان لیگ برتر قرار گرفتند.

در سوپرلیگ فرسایشی شرکت کردیم

در جلسه قرعه کشی سوپرلیگ تنها  سرمربی بودم که در آن شرکت کردم. متاسفانه بعضی از تیم‌ها افرادی غیرمرتبط را به این جلسه فرستاده بودند و می‌فرستند در صورتی که یکی از مهمترین جلسات برای برگزاری بازی‌ها است و باید افرادی در آن شرکت کنند که به مشکلات و شرایط برگزاری آن احاطه داشته باشند. اما متاسفانه افرادی در جلسه شرکت کرده بودند که اصلا هیچ سنخیتی با ورزش و فوتبال نداشتند. به عنوان تنها سرمربی حاضر در آن جلسه و بدلیل آشنایی با مشکلات و آسیب‌های موجود در این رشته این مسائل را بیان کردم اما در هر صورت تصمیمی بود که گرفته شده بود و ما هم در سوپرلیگ فرسایشی شرکت کردیم.

آرزوی بازیکنان ما دیده شدن است

مربی بومی فوتسال بانوان رفسنجان در مورد یکی از مشکلات اساسی در این رشته گفت: انعکاسی از مسابقات ما در رسانه‌ها وجود ندارد و  مقاومت عجیبی هم در مورد پخش بازی‌های رشته ما صورت می‌گیرد. آرزوی بازیکنان ما این است که یک بار هم که شده خانواده‌های آنها از نزدیک و یا حتی بصورت زنده در رسانه‌ها بازی‌های آنها را ببینند اما این امکان در فوتسال بانوان وجود ندارد و از طرفی بصورت حضوری  حتی اجازه حضور عکاس را هم در مسابقات نمی‌دهند که جای سوال زیادی از برگزار کنندگان این مسابقات  در این موارد وجود دارد. برای رفع این مشکل به همه جا نامه نگاری کرده ایم اما متاسفانه فعلا هیچ نتیجه‌ای نگرفته ‌ایم. این در حالی است که بطور مثال بازی‌های لیگ والیبال بانوان از یکی از شبکه‌های اینترنتی بصورت زنده و مستقیم پخش می‌شود اما برای فوتسال بانوان این امکان وجود ندارد.

اسپانسرها هم رغبت نمی‌کنند

مربی تیم فوتسال بانوان مس فسنجان در مورد حضور اسپانسرها در فوتسال بانوان اضافه کرد: طبیعی است که وقتی انعکاسی از مسابقات در رسانه‌ها وجود ندارد و دیده شدنی در کار نیست اسپانسرها هم رغبت چندانی برای حضور و سرمایه گذاری در این رشته نداشته باشند و این مشکلات به خودی خود باعث افت تیم‌ها و شرایط فوتسال بانوان می‌شود.

تیم ملی اصلاً وجود خارجی ندارد

 سرمربی مس رفسنجان با اشاره به شرایط تیم ملی فوتسال بانوان در حال حاضر گفت: استعدادها و ظرفیت‌های فردی در فوتسال بانوان بسیار زیاد است. فوتسال بانوان چند دوره قهرمانی در آسیا شده است، داشتن خانم گل مسابقات و بهترین بازیکن و حتی بهترین دروازه‌بان در سطح قاره نشان از وجود چنین استعدادهایی در این کشور است اما متاسفانه تیم ملی کشور ما در حال حاضر وجود خارجی ندارد، تیم ملی نه مربی دارد و نه نقشه‌ای برای آینده و هیچ تصمیمی هم برای این تیم گرفته نشده است که جای تعجب زیادی دارد. این هم شاید به نوبه خود یکی از دلایل سرخوردگی و از دست دادن انگیزه برای فوتسالیست‌های بانوان در کشور ما باشد.

برای قهرمانی می‌جنگیم

وی در مورد شرایط حال حاضر جدول تیم مس رفسنجان و هدف این تیم در ادامه سوپرلیگ گفت: ما در ترکیب تیم خود بر خلاف بعضی تیم‌ها تنها یک بازیکن تیم ملی را در اختیار داریم و در حال حاضر هم در رتبه چهارم جدول هستیم . برای این فصل با همان شرایط و بودجه فصل پیش توانستیم اقدام به جذب بازیکن کنیم و تیم را ببندیم که کار دشواری هم بود. با همه این مشکلات همیشه باشگاه مس در این سالها دست از حمایت خود از ما برنداشته و ما هم هدفی جز قهرمانی در لیگ برتر نداریم. 

انتهای پیام/ الف.ک

کد خبر 2472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =