کد خبر 2498
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

گل‌گهر به دنبال رکورد شکنی / پرسپولیس به دنبال حفظ صدر جدول

گل‌گهر به دنبال رکورد شکنی / پرسپولیس به دنبال حفظ صدر جدول

یکی از فینال‌های لیگ برتر امروز در سیرجان برگزار خواهد شد و در این بازی شش امتیازی دو تیم مدعی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان به مصاف هم خواهند رفت که این بازی از جهات مختلفی می‌تواند حائز اهمیت باشد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، پرسپولیس و گل‌گهر فینال زودرس لیگ برتر را در نیم فصل اول در سیرجان برگزار خواهند کرد. در فصول اخیر گل‌گهر سیرجان به عنوان یک تیم متمول و با شخصیت و پرسپولیس به عنوان یک تیم شناخته شده در سطح فوتبال بازی به خودی خود حساسیت‌های خود را دارا بوده و می‌باشد. اما خارج از تمام نکات ذاتی این بازی وجود اگر و اما در جدول فصل اخیر در حال حاضر شرایط را به گونه دیگری شکل داده است که بر تمام حساسیت‌های ذاتی این بازی افزوده شده است. حضور در رقابت صدر جدول و در امتداد این موضوع تعقیب رقبا و همچنین روبرویی امیرقلعه‌نوعی با پرسپولیسی‌ها نشان از اوج حساسیت در این بازی را دارد. خالی از لطف نیست که به این موضوع اشاره کنیم که  گل گهری‌ها فصل قبل هم در چنین شرایطی در حال بالا آمدن در جدول بودند که آن اتفاق بازیکن غیرمجاز و دردسرهای پس از آن باعث شد که کار به کمیته انضباطی کشیده شود و حکم کمیته انضباطی هم باعث شد این تیم با کسر امتیاز روبرو شود و از شرایط امتیازگیری و آرمانی دور شود و در نهایت سیرجانی‌ها نتوانستند روند رو به رشد خود را حفظ کنند. اما شرایط این فصل سیرجانی‌ها به صورتی است که این فصل به دنبال سه امتیاز این بازی در خانه هستند تا علاوه بر برد سرخپوشان و گرفتن سه امتیاز، رکورد شش بازی بدون شکست این تیم در مقابل پرسپولیس را هم بشکنند.

پرسپولیسی‌ها در شش بازی فی‌مابین این دو تیم شکستی را تجربه نکرده‌اند و سه مساوی و سه برد را در مقابل گل‌گهری‌ها دشت کرده‌اند. شاگردان قلعه‌نوعی خوب می‌دانند که با برد پرسپولیس علاوه بر همه این مباحث یک معیار اساسی بر تیم آنها اضافه خواهد شد و آن هم شکل‌گیری یک شخصیت تیمی و در حقیقت شاید یک قطب صنعتی در کنار تیمی چون سپاهان در فوتبال داخلی کشور است که البته این نکته می‌تواند کاملا به نفع فوتبال ما رقم بخورد.

یحیی گل محمدی هم از طرفی سخت به دنبال امتیازگیری از این بازی است پرسپولیسی‌ها بعد از تعطیلات در این فصل در دو بازی تنها دو امتیاز بدست آورده‌اند و با رفتن لوکادیا کمی دچار بحران در خط حمله خود شده‌اند و حالا خطر رقبا را بیش از پیش احساس می‌کنند. نکته جالب‌تر در این بازی تقابل دو سرمربی است، امیر قلعه‌نوعی که زمانی به عنوان سرمربی استقلال جزو دربی‌بازها به حساب می‌آمد حالا در سیرجان و با گل‌گهر برای شکست پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز کرده است به خصوص که استقلالی‌ها هم که در این چهارضلع قدرت فعلی جدول لیگ برتر حضور دارند روی او حساب خاصی باز کرده‌اند تا با متوقف کردن پرسپولیس و برد احتمالی آنها در مقابل مس رفسنجان در این هفته صدر جدول را بعد از مدت‌ها در اختیار بگیرند هرچند خود گل گهر و حتی سپاهان جزو مدعیان صدرنشینی این بازی‌ها تا اینجای فصل هستند.

از طرفی یحیی گل‌محمدی که در بازی‌های روبروی خود در دربی‌ها به استقلالی‌ها با پرسپولیس نباخته نمی‌خواهد در مقابل یک مربی از جنس استقلال شکست بخورد و این بازی به نوعی زورآزمایی فنی مربیان هم به حساب می‌آید. علاوه بر اینها حضور چند بازیکن از دو تیم و سرآمد آنها سعید صادقی که این فصل از گل‌گهر به سرخپوشان پایتخت آمد هم دیدنی خواهد بود، فراموش نکنیم که محمد خدابنده‌لو که حالا جزو ستاره‌های گل‌گهر است هم جزو گزینه‌های اصلی پرسپولیس بود که سر از سیرجان درآورد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید تقابل دو تیم در این هفته به کجا خواهد رسید، یاران قلعه‌نوعی هفته قبل را به دلیل بارش برف در اراک بدون بازی به پایان بردند و پرسپولیسی‌ها یک بازی خانگی در مقابل پیکان داشتند که به تساوی بدون گل رسیدند. پرسپولیسی‌ها از سیزده بازی و بیست و شش امتیاز در صدر جدول قرار دارند و گل‌گهر هم با یک بازی کمتر با بیست و چهار امتیاز در مکان چهارم جدول ایستاده است.

نتایج شش تقابل پرسپولیس و گل گهر به شرح زیر رقم خورده است.

گل‌‍گهریک- پرسپولیس یک

پرسپولیس یک-گل‌گهر یک

پرسپولیس سه-گلگهر یک

گل کهر صفر-پرسپولیس پنج

گل‌کهر سه-پرسپولیس سه

پرسپولیس دو-گل‌گهر یک

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =