کد خبر 2502
۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

مدیر عامل فولاد خوزستان مطرح کرد

کمبود گاز یقه فولاد خوزستان را گرفت / احداث نیروگاه برای جبران خسارت

کمبود گاز یقه فولاد خوزستان را گرفت / احداث نیروگاه برای جبران خسارت

مدیر عامل فولاد خوزستان اظهار کرد که گاز در صنعت فولاد نه خوراک محسوب می‌شود و نه سوخت بلکه در صنعت فولاد به عنوان تکنولوژی و یک مزیت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ امین ابراهیمی مدیر عامل فولاد خوزستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر گفت: سال گذشته صنعت فولاد حدود ۱۲ میلیون تن و حدود ۶ میلیون دلار بواسطه محدودیت‌های برق تولید کمتری داشت‏.

مدیر عامل فولاد خوزستان با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد برق مصرفی کشور به صنعت فولاد بر می‌گردد، افزود: مجموعه فولاد خوزستان در سال گذشته نزدیک به ۶۳۷ تن تولید را از دست داده بود، در حالی که در سال جاری ۲۳۷ تن یعنی یک سوم آن را از دست داد.

وی در ادامه گفت: صنعت فولاد برای جبران خسارت وارده از محدودیت‌های انرژی برنامه‌های مختلفی از جمله توافق احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه با وزارت نیرو را دارد.

مدیر عامل فولاد خوزستان افزود: ما هم یک نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی را از سال گذشته در دستور کار قرار داده‌ایم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه گاز در صنعت فولاد نه خوراک محسوب می‌شود و نه سوخت، گفت: گاز در صنعت فولاد به عنوان تکنولوژی و مزیت سرمایه گذاری محسوب می‌شود، اما متاسفانه در فصل سرد سال با محدودیت گازی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: بواسطه این محدودیت تولید آهن اسفنجی به یک چهارم کاهش پیدا کرده که باید راهکاری مناسب برای در نظر گرفته شود.

مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: حدود ۱۵ طرح به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه ذخیره انرژی در مجموعه فولاد خوزستان برنامه ریزی شده تا این محدودیت‌ها مانعی برای تولید نشود.

انتهای پیام/

کد خبر 2502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =