کد خبر 2523
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

تأمین گاز پایدار با تشکیل کنسرسیومی از فولادسازان بزرگ کشور

تأمین گاز پایدار با تشکیل کنسرسیومی از فولادسازان بزرگ کشور

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکیل کنسروسیوم توسط فولادسازان، راهکاری مناسب برای سرمایه‌گذاری در میادین گازی در راستای تأمین گاز پایدار است.

به گزارش آهن‌نیوز، حمیدرضا صالحی گفت: یکی از چالش‌هایی که صنایع بزرگ به‌ویژه فولادسازان با آن درگیر هستند موضوع تأمین انرژی است، فولادسازان با افزایش مصرف برق در تابستان و گاز در زمستان به ویژه در سال‌های گذشته دچار افت تولید شدند و در نتیجه عدم‌النفع قابل توجهی را متحمل شدند این در حالی است که صنایعی نظیر فولاد، وابستگی زیادی به انرژی دارند و این چالش باید به نحوی حل شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد راه حل‌های مختلفی برای فائق‌آمدن بر این مشکل هم در کوتاه‌مدت و هم در بلند مدت وجود دارد که به همین خاطر فعالان حوزه انرژی و فولادسازان، ایده سرمایه‌گذاری در میادین گازی را ارائه نموده‌اند و این ایده بسیار می‌تواند برای حل این مشکل کارساز باشد تا نگرانی‌ها برای تأمین گاز در آینده تا حدی کم شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: به نظر می‌رسد برای حل این چالش باید کنسرسیوم‌هایی با ائتلاف چند شرکت بزرگ تشکیل شود تا بخش خصوصی به همراه مصرف‌کنندگان، با سرمایه‌گذاری در این زمینه همکاری مؤثری را شکل داده که این راهکار می‌تواند طی دو یا سه سال آینده چالش‌های فولادسازان را در زمینه محدودیت‌های گاز رفع کند این گزینه هم از نظر امنیت اقتصادی و هم از نظر پایداری تأمین گاز، راهی مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از تجربه‌های خوبی که برای حل مشکل چالش انرژی اتفاق افتاد موضوع تأمین برق با ایجاد ظرفیت نیروگاهی بوده که با سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت در حال انجام است و به‌زودی شاهد بهره‌برداری بسیاری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

صالحی تصریح کرد: یکی از مسیرهای دیگر که می‌تواند در کوتاه‌مدت راهگشا باشد واردات گاز از کشورهای همجوار تولیدکننده گاز است که با بررسی‌های انجام شده، کشور ترکمنستان می‌تواند گزینه خوبی باشد البته در این زمینه چالش‌هایی وجود دارد که باید با هماهنگی دو کشور برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم گاز مورد نیاز صنایع را از طریق خطوط لوله مشترک با این کشور تأمین کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 2523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =