کد خبر 2529
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

لیگ برتر فوتبال؛

تارتار افشاگری کرد/ پیشنهاد چهل میلیاردی به بازیکن ذوب‌آهن

تارتار افشاگری کرد/ پیشنهاد چهل میلیاردی به بازیکن ذوب‌آهن

مهدی تارتار می‌گوید یکی از تیم‌های لیگ برتری ۴۰ میلیارد به بازیکنش پیشنهاد داده و ۷ میلیارد هم جداگانه برای مدیربرنامه او در نظر گرفته است. بازیکنان باید کمی معرفت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از ورزش سه، مهدی تارتار در برنامه شب‌های فوتبالی اظهارات تندی در مورد نقل انتقالات فوتبال ایران مطرح کرد و مدعی شد یکی از بازیکنانش با پیشنهاد ۴۰ میلیاردی مواجه شده که تمرکزش را برای بازی صنعت نفت بر هم زده است.

او در توضیح این پیشنهاد گفت که یکی از تیم‌ها ۴۰ میلیارد به بازیکن پیشنهاد داده و اعلام کرده که ۷ میلیارد تومان نیز به مدیربرنامه او می‌دهد تا «روی مخ بازیکن برود» و او را راضی کند. تارتار همچنین از تفاوت بودجه تیم‌های صنعتی نظیر ذوب آهن، پیکان و مس کرمان با سایرین انتقاد کرد.

اظهارات تند سرمربی ذوب آهن را در ادامه می‌خوانید:

بازیکن باید صبور باشد
بازیکنان ما باتوجه به اینکه در نیم فصل اول خوب کار کردند، پیشنهاداتی دارند و نزدیک نقل و انتقالات هم هستیم، برخی باشگاه‎‌ها اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند. باتوجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد، ما یک جورهایی می‌توانیم یک ذره به بازیکنی که قراردادش کم است، حق بدهیم. بازیکنی که برای دو سال و نیم از باشگاه ما ۴۰ میلیارد پیشنهاد دارد، در باشگاه قبلی دو سه بازی کرد و به خاطر تعداد بازی اندک قراردادش را فسخ کرد و اینجا آمد، الان به جایی رسیده و ما و باشگاه زحمتش را کشیدیم که شکوفا شد؛ خداراشکر. ما خوشحال می‌شویم بازیکنان جوان، آینده‌دار و بازیکنانی که وضعیت خوبی نداشتند، احیا شوند اما به قول ما فوتبالی‌ها، این بازیکن باید به قدری مرام و معرفت داشته باشد در شرایطی که ما به او نیاز داریم، صبور باشد. بگوید شما امسال به ما نیاز دارید، مخلص شما هم هستم و شما به گردن ما حق دارید و دل ما برای این چیزها می‌سوزد.

مربی و مدیران باید به باشگاه خود بپردازند
قطعا هر تیمی ورودی و خروجی دارد اما ما ممکن است فقط سه یا چهار بازیکن جابجایی داشته باشیم مگر اینکه بازیکنی بخواهد اصول حرفه‌ای را زیرپا بگذارد و دستمان را خالی کند. الان تیمی که متمول است، می‌آید به بازیکن ما می‌گوید اینقدر به شما می‌دهم و به مدیربرنامه هم جدا می‌دهد؛ این کار را خراب می‌کند. مدیربرنامه ۵-۶ میلیارد فقط برای این بازیکن پول می‌گیرد و اصلا یک چیز اضافه بر سازمان می‌دهند که مدیربرنامه برود توی مخ بازیکن. بازیکن ما امروز تمرکز نداشت و این واقعا از اصول حرفه‌ای دور است. من انتظار دارم هر مربی و مدیری سرش به باشگاه و بازیکن خودش باشد و اگر هم پیشنهاد دارند، با باشگاه صحبت کنند.

تمرکز بازیکن به هم می‌ریزد
من نمی‌خواهم اسم بازیکن را بیاورم. بازیکنان ما بازیکنان با اخلاقی هستند اما تحت تاثیر این پول قرار می‌گیرند. همه بازیکنان از قشر ضعیف هستند و ما هم از اینجا به شرایط فعلی رسیدیم. همه زندگی‌ها مشکل دارد و وقتی پیشنهاد ۴۰ میلیاردی به بازیکن می‌دهی، ناخودآگاه تمرکزش را از دست می‌دهد.

تیم صنعتی هستیم، بودجه سنگینی نداریم
من همیشه گفتم، متاسفانه در فوتبال ما شایسته‌ها اغلب جای خودشان نیستند. البته من همه را نمی‌گویم اما الان شش هفت تیم بودجه سنگینی دارند که این هم خودش یک اشکال است. ما تیم صنعتی هستیم، پیکان هم صنعتی است و مس کرمان هم صنعتی است اما بودجه سنگینی نداریم اما چطور می‌شود سایر تیم‌های صنعتی دو سه برابر ما بودجه دارند؟ این ظلم در حق مربیان است؛ مربی‌ای که حقش است در تیم مطرح حضور داشته باشد، سر جای خودش نیست. من نزدیک ۱۴-۱۵ سال است کار می‌کنم و هرجا هم بودم در حد توانمان باتوجه به پتانسیل تیممان، دستاورد خوبی داشتیم اما متاسفانه تیم‌هایی که وضعشان خوب است، می‌روند مربیانی را می‌آورند... البته من همه را نمی‌گویم و مربیان خوب خیلی موارد جای خوب نشستند اما بعضی موارد هم هست که به ما و خیلی مربیان فشار می‌آورند.

به تارتار بگو کاری به قراردادها نداشته باشد
ضمن احترام به مدیران سالم، ما مدیر هم داریم اینطوری است. مدیر داریم که به ما پیغام می‌دهد اگر می‌خواهی بیایی تیم ما، به نقل و انتقالات ما کاری نداشته باش. یعنی نگو بازیکن اینقدر می‌ارزد که ما خودمان ببندیم. مدیربرنامه به ما گفت شما گزینه فلان تیم صنعتی هستی اما به تارتار بگو کاری به قراردادها نداشته باشد. این به چه معناست؟ یعنی بگذار زد و بند کنیم. این برای دو سال پیش است. این یعنی من با مدیربرنامه ریختم روی هم و شما کار نداشته باش و قیمت را پایین نیاور. حقیقت این است؛ واضحِ واضح. برخی مربیان بدشان می‌آید سرکار باشند و می‌گویند به من چه مربوط برو هرجور می‌خواهی ببند و بازیکن من را بگیر هرچقدر خواستی به او بده. اما من نمی‌توانم این کار را کنم چون وجدانم ناراحت می‌شود بازیکنی که قیمتش ۵ میلیارد است، چرا باید بگیرد ده میلیارد؟

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =