کد خبر 2601
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

توقف فعالیت کارخانه فولاد جوین به دلیل قطع گاز

توقف فعالیت کارخانه فولاد جوین به دلیل قطع گاز

فعالیت فرآوری در کارخانه پارس فولاد سبزوار واقع در این شهرستان به دلیل قطع گاز متوقف شده است که پس از یک بازه زمانی، دوباره فعالیت این واحد صنعتی از سرگرفته می شود.

به گزارش آهن‌نیوز، به نقل از دنیای معدن، علی سامقانی، فرماندار جوین اظهار داشت: بر مبنای تفاهم‌نامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با شرکت گاز مقرر شده است گاز سه واحد فولادی استان شامل فولاد خراسان، سنگان و جوین (سبزوار) طی بازه زمانی مشخصی قطع شود.

وی افزود: سال های گذشته جریان گاز این واحدهای تولیدی فولاد به یک باره قطع می‌شد اما امسال برنامه نوبت بندی اجرا شده است که گاز این صنایع در برخی ماههای سرد سال به منظور تامین گاز حوزه شهری و بخش خانگی، قطع شود.

فرماندار جوین گفت: با توجه به مصرف زیاد گاز در بخش صنایع فولاد و از سویی اولویت داشتن تامین گاز بخش خانگی در ماه های سرد سال، گاز برخی واحدهای تولیدی قطع می‌شود.

سامقانی افزود: انتظار می‌رفت برای هم‌اندیشی بیشتر از مدیران کارخانه پارس فولاد نیز در نشست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با شرکت گاز، که با محوریت موضوع بررسی قطع گاز واحدهای تولیدی برگزار شده بود، دعوت به عمل می آمد.

شهرستان جوین با بهره مندی از کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین های الکتریکی و کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب های صنعتی خراسان رضوی به شمار می رود و کارخانه پارس فولاد سبزوار، مستقر در جوین یکی از طرح های بزرگ فولادی کشور است که سالانه افزون بر ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

"نقاب" مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 2601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =