کد خبر 2602
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

سرمربی هندبال بانوان فولاد هرمزگان در گفت و گو با آهن‎‌نیوز:

هندبال بانوان پیشرفت کرده/ انتظارات از این رشته بالا رفته است

هندبال بانوان پیشرفت کرده/ انتظارات از این رشته بالا رفته است

سطح هندبال بانوان با سالهای قبل قابل مقایسه نیست و از لحاظ فنی بسیار بالا رفته است و با حضور اسپانسرهای مناسب در این رشته انتظار موفقیت‌های بیشتری از هندبال بانوان در سطح آسیا و حتی جهانی را دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی آهن‌نیوز، فاطمه محمدخانی  سرمربی باسابقه هندبال کشور که سابقه حضور با تیم ملی نواجوانان کشور در بین شانزده تیم اول دنیا را داشته در مورد شرایط حال حاضر هندبال بانوان کشور در گفت و گویی با آهن‌نیوز گفت: سطح هندبال بانوان از سال‌های قبل بسیار بالاتر رفته است و به تناسب همین پیشرفت فنی، حالا انتظارات از هندبال بانوان کشور هم بالا رفته است.

سرمربی تیم هندبال بانوان فولاد هرمزگان همچنین در رابطه با زمان کمی که برای آماده‌سازی تیم هرمزگان برای شرکت در مسابقات این فصل در اختیار داشت گفت: تنها یک هفته فرصت آماده‌سازی داشتیم و با یک هفته تمرین در بازی اول حاضر شدیم و با این حال توانستیم از تجربه تیمی خود استفاده کنیم با برد از زمین خارج شویم. 

سرمربی هندبال بانوان فولاد هرمزگان در این رابطه ادامه داد: به دلیل اینکه در آخرین لحظات باشگاه فولاد هرمزگان تصمیم به تیم‌داری در این رشته کرد دیر به این تیم اضافه شدیم و تمرینات را دیر شروع کردیم و  حتی در کمترین زمان ممکن توانستیم بازیکنان موردنظر را جذب کنیم و با این شرایط به بازی اول رسیدیم و توانستیم تیم غدیر ملایر را که تیمی یکدست و جوانی است شکست دهیم.

محمدخانی در رابطه با شرایط این بازی و آمادگی بازیکنان در طول هفته در این بازی گفت: طبیعی است با یک هفته تمرین نمی‌توان به شرایط ایده‌آل برای بازی دست یافت اما چون بازیکنان باتجربه‌ای را جذب کرده‌ایم در این بازی توانستیم از فاکتور تجربه بازیکنان نهایت سود را ببریم و قطعا با تداوم تمرینات و بازی‌ها شرایط تیمی ما بهتر خواهد شد و امیدواریم در هفته‌های آینده روند خوبی  داشته باشیم.

وی در مورد حضور اسپانسرها و حمایت مالی که در این این رشته شکل گرفته گفت: اسپانسرهای مناسبی در هندبال بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تیم‌هایی نظیر شاملی کازرون که بصورت خصوصی اداره می‌شوند یا تیم‌هایی مانند سنگ‌آهن بافق، فولاد هرمزگان و فولادمبارکه بطور مثال در این رشته حضور دارند باعث توسعه و رشد هندبال بانوان شده است. باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری این اسپانسرها یکی از دلایلی است که در کنار تلاش فدراسیون و مربیان باعث شده سطح هندبال بانوان در این رشته بسیار بالاتر از قبل باشد و حالا در سطح آسیا و حتی جهانی هم حرفهایی برای گفتن داریم.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان هندبال بانوان در  همین رابطه افزود: رسیدن به سطح دو قدرت اصلی آسیا و جهان یعنی کره و ژاپن به این سادگی میسر نیست اما در همین چندسال اخیر با سرمایه گذاری در این رشته واستعدادیابی که از سال نود و هفت از داخل مدارس انجام گرفت بستری ایجاد شد که برای اولین بار نایب قهرمان جوانان آسیا شدیم و در سطح نوجوانان هم علاوه بر قهرمانی در قاره سهمیه جهانی را کسب کردیم.

فاطمه محمدخانی در رابطه با مقام چهارم تیم  سنگ آهن بافق و گرفتن مجوز بازی‌های جهانی توسط این تیم هم ابراز کرد: زمانی بود که تیم‌های بانوان در سطح خارجی بسیار کم بود و عمده مشکل آن بحث مالی بود که همین مسائل تجربه بین‌المللی بانوان را کم کرده بود اما حالا با تامین منابع مالی توسط  اسپانسرها تیم‌های بانوان به مسابقات خارجی اعزام می‌شوند. قبل از این هم سابقه اعزام تیم‌های باشگاهی به عنوان تیم ملی را داشتیم مانند تیم سپاهان در سطح آقایان این کار را انجام داده بود که فدراسیون هندبال بخاطر مسائل و مشکلات مالی به این کار دست می‌زند که البته مزیت‌ها و معایبی را دارد.

مربی باسابقه هندبال بانوان اضافه کرد: استفاده از باشگاه‌ها در اعزام‌ها می‌تواند از لحاظ مالی کمک بسیاری به فدراسیون باشد اما مسئله این است که تیم‌ها در این مسابقات از بازیکنان بومی و تحت قرارداد خود استفاده می‌کنند که در حقیقت منتخب هندبال بانوان کشور نیست اما اگر تیمی از طرف فدراسیون اعزام شود قاعدتاً بازیکنان منتخب هندبال در سطح کشور به عنوان تیم ملی در این بازی‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

فاطمه محمدخانی در مورد شرایط مالی هندبال بانوان وسطح قراردادهای این رشته نیز گفت:  قراردادهای مالی هندبال بانوان در سطح رشته‌هایی همچون بسکتبال، فوتبال و والیبال در بانوان نیست و پایین‌تر از این رشته‌هاست اما در باشگاههایی که حضور داشتم پرداخت‌های ما به موقع بوده است.

انتهای پیام/الف.ک

کد خبر 2602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =