کد خبر 2608
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

فولاد خوزستان در سه استان اکتشاف می‌کند

فولاد خوزستان در سه استان اکتشاف می‌کند

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: یکی از ابرچالش‌های صنعت فولاد بحث مواد اولیه است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به نیاز مجموعه فولاد به مواد اولیه اظهار کرد: با توجه به برنامه‌هایی که در افق ۱۴۰۴ تعریف شده است، سالیانه ۱۶۷ میلیون تن نیاز به سنگ آهن داریم در حالی که میزان خوراک فعلی حداکثر بین ۱۳ تا ۱۵ سال آینده را تأمین می‌کند.

وی از ورود فولاد خوزستان به بخش اکتشافی معدن در کشور خبرداد و گفت: برای رسیدن به افق مورد نظر، سهم ۲۵ درصدی از تولید کشور را تعریف کرده و اقدامات مؤثری مانند خرید برخی از معادن کوچک و کارهای اکتشافاتی انجام داده‌ایم.

ابراهیمی افزود: در حوزه آباده جازموریان کار اکتشافی را حدود ۴ هزار متر مربع در یک فضای ۱۸ هزارکیلومتر مربعی شروع کردیم و توانستیم به ذخایر خوبی دست پیدا کنیم.

وی به تأسیس مجموعه اکتشافی فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: در حوزه اکتشاف سرمایه‌گذاری خیلی مفصلی را انجام دادیم. 

ابراهیمی در ادامه از همکاری مشترک با ایمیدرو خبرداد و افزود: در معادن و پهنه‌هایی که ایمیدرو در اختیارمان قرار داده و در حوزه استخراج، با خرید معادن کوچک بحث تأمین خوراک را در دستور کار قرار داده و معادنی در زنجان، کردستان و استان خراسان تملک کرده و اقدامات مفصلی را در این حوزه انجام دادیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان درباره فعالیت‌های برون‌مرزی نیز گفت: در حوزه افغانستان و ونزوئلا با اعزام کارشناسان فعالیت‌های مطالعاتی روی سنگ‌آهن در حال انجام است تا در سال‌های آینده بتوانیم بحث واردات سنگ آهن را از خارج از کشور در دستور کارمان قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 2608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =