کد خبر 2646
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:

ارزبری هر تن فولاد به ۶۰ دلار کاهش یافت

ارزبری هر تن فولاد به ۶۰ دلار کاهش یافت

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: ارزبری فولادسازی کشور از ۱۴۰ دلار در هر تن در سال‌های گذشته، اکنون به ۶۰ تا ۷۰ دلار رسید.

به گزارش آهن‌نیوز؛ سید رسول خلیفه سلطانی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه‌ ملی فولاد ایران در هفته جاری افزود: در سه دوره پیشین برگزاری این جشنواره، موضوع بومی‌سازی، ارتقای ساخت داخل و توسعه فناوری داخلی تولید فولاد در دستور کار قرار داشت که در نتیجه آن شاهد کاهش ارزبری تولید هر تن فولاد به نصف هستیم.

وی بیان‌داشت: امسال و در چهارمین دوره برگزاری این رویداد، شرکت‌ها و کارخانجات در همین مسیر مورد تشویق قرار می‌گیرند و آخرین یافته‌ها، بهبود بهره‌وری و تغییر در شیوه‌ها و تجربیات به اشتراک گذاشته خواهد شد.

خلیفه سلطانی خاطرنشان‌کرد: آنچه در رسیدن به این رقم و کاهش ارزبری‌ها تاثیر داشته، بهبود استفاده از تجهیزات و قطعات و همچنین مواد اولیه و داخلی‌سازی آنهاست.

وی گفت: اگر به صورت سرانگشتی محاسبه کنیم، تاکنون در چهار دوره برگزاری این جشنواره به‌طور متوسط ۴۰ دلار در هر تن صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است که با احتساب تولید ۳۰ میلیون تنی فولاد کشور، به‌معنای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری است.

این مقام صنفی یادآور شد: فولادسازی کشورمان در نسل یک و ۲ (شیوه کوره بلند در متالوژی استخراج و تبدیل ماده معدنی به شمش) و همچنین نسل سوم (فولادسازی از آهن‌اسفنجی) است و به‌ویژه در فولادسازی نسل سه جزو کشورهای پیشتاز جهان هستیم.

وی ادامه‌داد: در این دوره از جشنواره فولاد، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌ها در مقوله بومی‌سازی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و همچنین شاهد به‌هم رسانی تولیدکنندگان و تامین ‌کنندگان مواد اولیه خواهیم بود. همچنین از برگزیدگان صنعت فولاد تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به عنوان بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان، تامین کنندگان و متخصصان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی، افزایش توان ساخت داخل و توسعه فناوری و با مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان مطرح داخلی، از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

در سه دوره قبلی این جشنواره و نمایشگاه، بیش از ۴۰۰ تفاهم نامه و قرارداد بین فولادسازان و سازندگان داخلی برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در صنعت آهن و فولاد کشور به امضا رسیده که صرفه‌جویی ارزی حاصل از آن‌ها، حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود

اکنون صنعت فولاد با رشد مناسب در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است، به‌طوری که ماه گذشته از لحاظ تولید ماهانه، رتبه هفتم جهان را کسب کرد، در حالی که این رتبه از ۱۳ به ۱۰ و سپس به هفت ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 2646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =