کد خبر 2654
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

سرمربی مس‌نوین در گفت‌وگو با آهن‌نیوز؛

اولویت اول ما صعود به لیگ یک نیست / برای رشد و پیشرفت فوتبال کرمان تلاش می‌کنیم

اولویت اول ما صعود به لیگ یک نیست / برای رشد و پیشرفت فوتبال کرمان تلاش می‌کنیم

مس نوین در فوتبال کرمان بستری برای رشد و ارتقای بازیکنان این استان و شهر کرمان شده است و ما در راستای این اهداف فعالیت می‌کنیم و اولویت پیشرفت بازیکنان است و نگاه بعدی ما به صعود از لیگ دو است.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه آهن‌نیوز، مس نوین کرمان در لیگ دو کشور در حال فعالیت است. احمد نخعی سرمربی این تیم  دستیار مربیانی چون پرویز مظلومی، نادر دست نشان، لوکا بوناچیچ، فرهاد کاظمی در تیم مس کرمان بود. در زمان حضور تیم مس در لیگ برتر و سرمربیگری ابراهیم قاسمپور هم سرپرست تیم بوده است.او فصل گذشته هدایت تیم مس نوین را برعهده داشت و توانست این تیم را از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دو بیاورد.نخعی مدتی هم سرمربیگری تیم جوانان مس کرمان را برعهده داشته است. 

نخعی با بیان اینکه هرچند حال این تیم در حال حاضر از لحاظ نتایج و شرایط جدولی مناسب نیست اما سرمربی باسابقه و کرمانی این تیم با امیدواری نسبت به بهبود شرایط این تیم در آینده به آهن‌نیوز گفت: در فصل اخیر از کادر فنی گرفته تا بازیکن و تدارکات کاملا بومی هستند. از بازی با شاهین بوشهر به این تیم اضافه شده‌ام. در بازی با شاهین مدیرفنی بودیم و که شاهین رو بردیم و در بازی‌های اخیر بدشانسی از دست دادیم ولی مطمئنا این تیم پتانسیل پیشرفت دارد و حتما به رتبه های بالاتر جدول خواهیم رسید..

وی در مورد شرایط بازی تیم‌ها و کیفیت بازی‌ها در لیگ دو گفت: در لیگ دو جنس فوتبال فرق دارد و نمی‌توان صرفا روی تاکتیک و روی زمین بازی کرد، بازی‌های مستقیم بیشتر در دستور کار تیم‌هاست و نیاز به بازیکنان توانمند و فیزیکی داریم، ضمن اینکه باید فاکتور تجربه بازیکنان را هم در نظر بگیریم. بعضی از تیم‌ها از بازیکنان باسابقه لیگ یکی استفاده می‌کنند اما بضاعت نفرات ما فعلاً همین بازیکنان هستند که عمدتاً تجربه بالایی را در لیگ‌های بالاتر ندارند و ما از این فاکتور تا حدودی بی‌بهره هستیم.

سرمربی کرمانی مس نوین درباره ماهیت وجود تیم مس نوین هم ابراز کرد: حضور یک تیم دوم برای تیم‌های بزرگ می‌تواند ضروری باشد و پشتوانه‌ای از لحاظ فوتبالی برای آنها باشد و در کل این کار بسیار مناسبی است اما اگر این کار در استان‌ها و شهرستان‌ها با نفس صرفا قهرمانی یا صعود شکل گیرد نمی‌توان موفق بود بلکه باید با نگاه فضا دادن به افراد و بازیکنان داخل شهرستان‌ها برای رشد و پیشرفت داده شود.

نخعی در مورد هزینه‌کرد این نوع تیم‌ها گفت: در مورد هزینه‌ها هم باید گفت که برای تیم‌هایی زیر نظر کارخانه‌هایی مانند مس هزینه‌های حضور در لیگ‌های پایین‌تر نمی‌تواند چندان چالش برانگیز باشد به خصوص که در مورد این تیم‌ها عملا مبالغ بالایی پرداخت نمی‌کنند بلکه به نوعی ارزش افزوده برای این تیم‌ها است که احیا کننده بازیکن و مربی هم می‌تواند برای آنها باشد. در حقیقت یک سرمایه گذاری بلند مدت برای تیم بزرگ است.

نخعی در مورد آکادمی مس کرمان هم اضافه کرد: آکادمی مس کرمان ثابت کرده که رسیدن به تیم‌های لیگ پایین‌تر و یا پرداختن و هزینه کردن در آکادمی چقدر به نفع این تیم بوده است. در حال حاضر امثال امین کاظمیان، سامان نورانیان و چندین بازیکن درحال بازی هستند و در همین لیگ دو بازی می‌کردند و در حال حاضر با قیمت بسیار پایین‌تر برای تیم اصلی در حال فعالیت هستند پس در حقیقت این هزینه نیست و ارزش افزوده‌ای است برای اینگونه تیم ها که از پتانسیل‌های انسانی استفاده لازم را بکنند.

سرمربی مس نوین در مورد سیاست باشگاه مس نوین در لیگ دو و هدف‌های تعیین شده باری این یتم گفت: سیاست‌های باشگاه از ابتدا با اولویت پیشرفت و رشد و استعدادیابی بازیکنان کرمانی بوده است در تیم مس نوین کرمان اصراری بر صرفا صعود را نداشتند و نگاه آنها کلان‌تر بوده است اما جایگاه امروز مس نوین نسبت به حمایت این تیم مناسب نیست و انصافاً باشگاه پشتیبانی مناسبی از این تیم انجام داده است و به دنبال ارتقاء جایگاه خود در جدول هستیم.

وی در مورد نیم فصل و تقویت مس نوین هم بیان کرد: در واقع باید ما باید تقویت کنیم چاره‌ای نیست اگر در کنار بازیکنان بتوانیم بازیکنان بومی مناسب و با شرایط فنی تاثیرگذار باشد حتماً اضافه خواهیم کرد در غیر اینصورت باید نظر باشگاه را هم جویا شویم تا ببنیم بر اساس سیاست‌های اصلی باشگاه اجازه جذب بازیکنان غیربومی را به ما می‌دهد یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر 2654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =