کد خبر 2655
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

تولید سفارش‌محور راهبرد جدید فولاد هرمزگان

تولید سفارش‌محور راهبرد جدید فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: مهمترین راهبرد ما در شرایط کنونی، تولید سفارش‌محور و تولید محصولات دارای ارزش‌افزوده بالاتر است.

به گزارش آهن‌نیوز، عطاالله معروفخانی گفت: مهمترین راهبرد ما در شرایط کنونی، تولید سفارش‌محور و تولید محصولات دارای ارزش‌افزوده بالاتر است. زیرا بازارهای داخلی و جهانی به سمت رقابت سنگین‌تر می‌روند و هر شرکتی که بتواند محصولات باکیفیت و با ارزش‌افزوده بالاتر و متناسب با نیاز مشتری تولید کند، در این رقابت برنده خواهد بود. 

وی ادامه داد: خوشبختانه فولاد هرمزگان با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که در زمینه تولید محصول در اختیار دارد، می‌تواند انواع تختال‌های ویژه و دارای ارزش‌افزوده را بر اساس نیاز و سفارش مشتریان تولید کند.

وی توسعه را سنگ بنای اقتصاد عنوان کرد و گفت: هر چه صنعت فولاد بیشتر توسعه یابد، سایر صنایع جنبی و پایین‌دستی نیز رونق خواهند یافت و توسعه بیشتری را شاهد خواهیم بود. با توجه به کم‌آبی گسترده در کشور، یکی از مناطقی که می‌تواند هدف توسعه قرار گیرد سواحل جنوبی به‌ویژه استان هرمزگان است.

معروفخانی افزود: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ برای اولین‌بار پس از افتتاح شرکت، با توجه به ظرفیت‌های متعدد و موقعیت ویژه‌ای که دارد، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، احداث واحد تولید گازهای صنعتی و احداث مدول سوم واحد احیا مستقیم و احداث مگا مدول احیا مستقیم در ستاره سیمین هرمز به ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد تومان را آغاز کرد که امیدواریم طبق برنامه تا پایان ۱۴۰۴ شاهد بهره‌برداری کامل این طرح‌ها باشیم.

وی گفت: همچنین طرح‌های دیگری شامل افزایش ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی از طریق نصب Lance Sidewall، و احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی و احداث واحد تولید آهک کلسینه در سنگ و فولاد هرمزگان نیز در حال اجرا هستند که غالباً پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارند و در آستانه افتتاح هستند. 

معروفخانی در پایان گفت: به‌طورکلی برنامه‌های خوبی برای توسعه فولاد هرمزگان با همکاری فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است و توسعه این شرکت بدون توقف پیش خواهد رفت. برنامه ما تکمیل زنجیره و تولید محصول نهایی فولادی برای ارزش‌افزوده بیشتر است و برای تحقق این موضوع در حال بررسی احداث واحد نورد گرم هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 2655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =