کد خبر 2668
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

ذوب‌آهن اصفهان در تولید ریل ملی خودکفا شد

ذوب‌آهن اصفهان در تولید ریل ملی خودکفا شد

قائم مقام مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: تولید ریل ملی، محصولی که از مرحله تولید فولاد تا نورد آن در همین کارخانه و بر اساس استانداردها و آزمون‌های روز دنیا، تولید می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از صدا و سیما؛ علیرضا مهرابی با اشاره به اینکه تولید ریل ملی مهمترین دستاورد بومی سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود، گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با خودکفایی در تولید ریل و تنوع بخشیدن به این محصول، کشور را از واردات آن بی نیاز ساخت و حتی صادرات آن نیز در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان افزود: بومی سازی دیسک، هد، خشاب و گیریبکس هات استمپینگ پروژه ریل از قطعات،‌های تک مورد نیاز برای تولید ریل بود که در کارخانه ساخته شدند و حتی هم اکنون رزرو آن‌ها نیز هم موجود می‌باشد.

وی بیان کرد: پوسته‌های گریبکس قفسه‌های دنیلی نورد ۳۵۰ و همچنین تعدادی از چرخ دنده‌های آن‌ها نیز بومی سازی گردیده و رزرو آن‌ها هم در کارخانه ساخته شد.

مهرابی خاطر نشان کرد: بومی سازی محصولات و قطعات مورد نیاز و کلیدی موجود در مهندسی نورد، علی رغم جلوگیری از کاهش توقفات تولید، باعث افزایش اعتماد به نفس و تکیه بر دانش فنی کارشناسان بخش شده و اثر مرکب این موضوع، در جهت کاهش ریسک تولید بسیار موثر و قابل توجه بوده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر بومی سازی تجهیزات مکانیکی مربوط به تکنولوژی تولید در فرآیند نورد، می‌توان به بومی سازی محصولات استراتژیک ریلی اشاره کرد که به واقع از تکنولوژی مدرن و به روز موجود در دنیا در کنار دانش فنی، مهارت و تخصص پرسنل در مهندسی نورد بهره گرفته و تولید ریل‌های UIC۶۰, U۳۳, UIC۵۴, S۴۹, R۱۸,UIC۶۰B را به وجود آورده است. تولید انبوه محصولات ریلی فوق که شامل ریل راه آهن، ریل سوزن و ریل معدن می‌باشد توانسته نیاز ریلی خطوط حمل و نقل را تامین نماید.

قائم مقام مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیکی شامل پوسته گیربکس، چرخ دنده‌ها و قطعات تکنولوژی مورد نیاز و ضروری در مدیریت مهندسی نورد شرکت بومی سازی شده اند. علاوه بر موارد یاد شده می‌توان به عناوین بومی سازی شده در کارگاه‌های مختلف نورد از جمله استمپینگ دستی ریل، توسعه بستر کارگاه نورد ۳۰۰، مجموعه گره زن کارگاه نورد ۳۰۰، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۵A، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۶ کارگاه نورد ۶۵۰ مربوط به پروژه ریل، جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۰۰ و همچنین جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۵۰ اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 2668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =