کد خبر 2674
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

معاون بهره‌برداری صبا فولاد در گفت‌وگو با آهن نیوز مطرح کرد؛

تلاش برای تحقق ظرفیت اسمی در صبا فولاد خلیج فارس

تلاش برای تحقق ظرفیت اسمی در صبا فولاد خلیج فارس

معاون بهره‌برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس ضمن تشریح روند تعمیرات اساسی در این کارخانه‌ی عظیم فولادی، بیان داشت: امیدواریم بعد از پنج سال از شروع بهره‌برداری، با این عملیات امسال سال تحقق ظرفیت اسمی کارخانه باشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، احسان رسولی معاون بهره‌برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس در گفت‌وگوی اختصاصی با آهن‌نیوز ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت تعمیرات اساسی این کارخانه‌ی بزرگ فولادی بیان داشت: عملیات شات‌دان سالیانه‌ی شرکت صبا فولاد از پنجم دی‌ماه آغاز شده است.

وی در تشریح میزان حجم عملیات این تعمیرات اساسی بیان کرد: در تاریخ سوم دی‌ماه تجهیزات را خاموش کردیم و پس از دو روز که دمای کوره‌ها و تجهیزات کاهش پیدا کرد، عملیات وارد فاز اجرایی شد و 104 هزار نفر-ساعت فعالیت طی 20 روز برای این عملیات تعریف شده است.

رسولی از پایان تقریبی عملیات تعمیرات سالیانه تا روز 25 دی‌ماه خبرداد و افزود: تا به امروز امور بر اساس برنامه‌ریزی پیش رفته و پایان این تعمیرات به معنای شروعی دوباره در شرکت صبا فولاد خلیج فارس است و امیدواریم این عملیات ما را به سمت تولید با حداکثر ظرفیت و سودآوری پایدار رهنمون کند.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم بعد از پنج سال از شروع بهره‌برداری، با این عملیات امسال سال تحقق ظرفیت اسمی کارخانه باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت صبا فولاد خلیج فارس در تشریح جزئیات عملیات تعمیرات سالیانه اظهار داشت: در این عملیات چهار پیمانکار با بیش از 100 نفر پرسنل در چهار ناحیه از کارخانه شامل بخش «کوره و کمپرسور و WPT»، «ریفورمر و ریکوپراتور»، «سیستم‌های نوار نقاله و غبارگیر» و «نسوز» فعالیت خواهند کرد و بیش از 60 میلیارد تومان فعالیت تعمیراتی صورت خواهد گرفت و این رقم غیر از هزینه‌ی تأمین قطعات یدکی است.

وی این عملیات را عملیاتی 24 ساعته خواند و در پایان گفت: از زمان بهره‌برداری این نخستین شات دان سرد در صبا فولاد خلیج فارس است و بسیاری از قطعات حساس تعمیر و تعویض خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =