کد خبر 269
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

پایا فولاد کویر یزد افتتاح شد

پایا فولاد کویر یزد افتتاح شد

شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد در جریان جلسه ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش آهن‌نیوز، آیین افتتاح چندین طرح صنعتی در کشور به‌طور هم‌زمان و به مناسب روز ملی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جریان که در ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور انجام گرفت، در شهرستان اردکان استان یزد نیز یک شرکت صنعتی معدنی افتتاح شد.

در این آیین شرکت‌کنندگان پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، از بخش‌های مختلف شرکت پایا فولاد کویر یزد بازید و با روند تولید در این کارخانه آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه بخش خصوصی و در سال ۹۳ و با رویکرد اشتغال‌زایی برای نیروهای بومی به ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مسیر طریق‌الرضا ایجاد شده است.

وی افزود: این مجموعه دارای کارخانه‌های سنگ‌شکن با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت یک‌میلیون تن در سال به انضمام زیرساخت‌ها و تأسیسات و ساختمان‌های جانبی است و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در جوار معادن بزرگ کشور ازجمله چادرملو، چغارت و چاه‌گز راه‌اندازی شده است.

غلام شایق افزود: عملیات اجرایی بخش‌های مختلف این شرکت در سال‌های اخیر اجرا شد و فاز اول مجموعه کارخانه‌های پایا فولاد کویر یزد از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع و اواسط سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان گفت: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت از طریق بومی‌سازی ایجاد کارخانه‌های مشابه دیگر مانند گندله‌سازی، احیاء، ذوب، نورد و تولید مقاطع فولادی از بدو استخراج تا ارائه به بازار مصرف‌کننده هدف‌گذاری شده است و امروز این مجموعه به‌صورت کامل به افتتاح رسید.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =