کد خبر 2706
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

امضای تفاهم نامه پنج شرکت معدنی به ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان

امضای تفاهم نامه پنج شرکت معدنی به ارزش ۱۳۸ میلیارد تومان

در حوزه معدن و با همکاری شرکت‌های سنگ آهن مرکزی، سنگ آهن کویر، چادرملو، مس و پایا فولاد تفاهم نامه‌ای جمعاً به مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان به امضا می‌رسد.

به گزارش آهن‌نیوز، مهران فاطمی، استاندار یزد در جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران که با حضور رئیس جمهور در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: ۶۷ طرح با مبلغ سرمایه گذاری ۱۹۷ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان برای امضای تفاهم نامه اعلام آمادگی شده است.

وی افزود: تفاهم نامه‌هایی با بخش صنعت و معدن ۲۷ طرح با مبلغ ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد، بخش گردشگری ۱۱ طرح به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۹ طرح به مبلغ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان، بخش دانش بنیان سه طرح به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، بخش زیرساخت ۹ طرح به ارزش پنج هزار و ۵۳۷ طرح و نفت و انرژی هم ۵۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به امضا می‌رسد.

استاندار به برخی از این تفاهم نامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم نامه‌ای در حوزه دانش بنیان با صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد اجرایی فرمان امام به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان امضا می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه در حوزه کشاورزی به ارزش هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و در حوزه معدن با همکاری شرکت‌های سنگ آهن مرکزی، سنگ آهن کویر، چادرملو، مس و پایا فولاد جمعا به مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان هم به امضا می‌رسد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: در حوزه انرژی خورشیدی هم تفاهم نامه‌ای با همکاری گروه سرمایه گذاری غدیر و چادرملو جمعا به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در حوزه ریلی و صنایع وابسته هم با همکاری و سرمایه گذاری غدیر و صندوق بازنشستگی تفاهم نامه‌ای به ارزش هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی امضای تفاهم نامه‌ها به ارزش ۱۴۸ میلیارد تومان تصریح کرد: اگر نصف این تفاهم نامه امضا شود یک اتفاق بزرگ در استان رخ می‌دهد، گرچه تلاش می‌کنیم تفاهم نامه‌ها حتما جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشد و شاهد بهره برداری از این طرح‌ها در دولت سیزدهم باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 2706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =