کد خبر 2707
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

کاهش مصرف انرژی در زنجیره تولید فولاد بافق

کاهش مصرف انرژی در زنجیره تولید فولاد بافق

وزیر صمت با اشاره به افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق گفت: این مجتمع دارای زنجیره کامل تولید است که به کاهش مصرف انرژی، آب و هزینه حمل کمک بسیار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق که با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت گفت: کارخانه احیای مستقیم به بهره‌برداری رسید، در کنار این کارخانه طرح احداث کارخانه فولاد نیز در حال اجراست تا در این مجتمع شاهد یک زنجیره کامل تولید باشیم.

وزیر صمت نزدیکی به معدن سنگ‌آهن را یکی از ویژگی‌های این مجتمع شمرد و افزود: در کنار این ویژگی، تکمیل زنجیره تولید موجب می‌شود تا محصول چند بار سرد و گرم نشود که همین موضوع مصرف آب و انرژی را به شدت کاهش می‌دهد، هزینه‌های حمل‌ونقل نیز با تکمیل زنجیره تولید کاهش می‌یابد.

کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد در جریان سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد تعطیل بود و با بررسی چرایی تعطیلی آن زمینه‌سازی برای احیای این مجتمع فولادی در دستور کار قرار گرفت.

با تخصیص اعتبارات لازم و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم فرآیند احیای مجتمع فولاد بافق طی یک سال گذشته دنبال شد و به سرانجام رسید.

گفتنی است برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده و قابلیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =