کد خبر 2777
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

اشتغال پایدار 500 نفر با افتتاح مجتمع کارخانه فولاد ایرانیان کیش

اشتغال پایدار 500 نفر با افتتاح مجتمع کارخانه فولاد ایرانیان کیش

با راه‌اندازی فاز اول این مجموعه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ در دور سفر های استانی استاندار اردبیل به مشگین شهر حمایت از مجتمع کارخانه فولاد ایرانیان کیش در دستور کار دولتی ها قرار گرفت.

به گفته مدیر عامل این مجموعه با راه اندازی فاز اول این مجموعه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می کند.

حسن اصغرزاده در بازدید استاندار اردبیل از مجتمع تولیدی توسعه بنای ایرانیان کیش عنوان کرد: بعد از آغاز به کار و با راه اندازی سایت های جدید تا سه سال ظرفیت تولید۵ برابر افزایش یابد به که این امر باعث افزایش ظرفیت اشتغالزایی می شود.

وی گفت: در نظر داریم روی ورق آلیاژی سبک و مقاوم کار شود که از نیازهای ضروری کشور هست.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش در پایان این بازدید از پیشرفت ۹۸ درصدی فاز اول این مجموعه فولادی و آمادگی برای افتتاح و راه اندازی در ایام مبارک دهه فجر امسال طبق زمان بندی چشم انداز توسعه مجموعه در صورت حل سریع برخی نواقص اداری خبر داد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه بنای ایرانیان کیش با سابقه ۱۰ سال فعالیت در حوزه سرمایه گذاری به تازگی عهده دار راه اندازی این مجموعه عظیم شده است.

کسری فولاد کشور را تامین خواهیم کرد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل مجتمع تولیدی توسعه بنای ایرانیان کیش با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی این مجموعه صورت گرفته است، گفت: در صورت افتتاح کامل و بهره برداری از فاز اول مجموعه می‌تواند به‌عنوان قطب صنعت فولاد و یکی از واحدهای برتر تولیدی ورق‌های ضخیم فولادی مورد نیاز صنایع مختلف کشور در اردبیل تبدیل شود.

حسن اصغرزاده افزود: تولید ماشین‌آلات بومی و دانش فنی ایجاد شده با استفاده از مهندسان فعال در این مرکز باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش در ادامه بازدید استاندار از بخش‌های مختلف این مجموعه فولادی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در منطقه کمتر توسعه انجام شده است، ادامه داد: از طریق افزایش گردش مالی در بانک‌های شهر می‌توان به توسعه و برخورداری منطقه از لحاظ کاهش نرخ بیکاری و بازده بالای مالی و توسعه همه جانبه شهری کمک کرد.

اصغرزاده عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری های انجام شده زیرساخت‌های جاده ای، توسعه شهر و شهرک صنعتی مشکین شهر و تبلیغ برای سرمایه گذاران دیگر و ایجاد فرصت سرمایه گذاری افزایش می یابد.

رئیس هیات مدیره توسعه بنای ایرانیان کیش میزان هدفگذاری اولیه برای ظرفیت اسمی تولید را ۵۰۰ تن برای هر روز بیان کرد و گفت: ۵۰۰۰ هزار تن شمش اسلب مواد اولیه لازم است برای ۱۰ روز که سالانه حدود ۳ میلیون تن کسری نیاز کشور هست که میتوانیم به این کسری جواب در خور و سهم به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

اصغرزاده تصریح کرد: در افزایش راندمان تولید، کیفیت تکنولوژی ،نو آوری و لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغالزایی را سرلوحه کار قرارداده و برای این امر برنامه های متعددی راانجام می دهیم.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۱۵۰۰۰ تن و ۱۸۰۰۰۰ تن سالیانه نیاز کشور رو تامین میکند، افزود: اولویت نیاز کشور و اگر اشباع شود در زمینه صادرات کارهای مهم و اساسی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =