کد خبر 285
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

129 ساختمان‌ در پایتخت ناایمن است یا بیشتر؟

129 ساختمان‌ در پایتخت ناایمن است یا بیشتر؟

 شاید اگر موارد دیگر ناایمنی مورد بررسی قرار گیرد تعداد ساختمان‌های ناایمن به 150 یا 200 یا هر عدد دیگری برسد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تعدادی ساختمان ناایمن را در تهران شناسایی کرده و معتقدند که ۱۲۹ ساختمان، بالاترین ناایمنی را دارد. قرار بود اسامی ساختمان‌های ناایمن اعلام شود اما مهلتی به مالکان داده شده که ساختمان‌های خود را ایمن‌سازی کنند و در صورتی که افراد از ایمن‌سازی سرباز بزنند اسامی آنها اعلام می‌شود.

علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این باره گفت: در حال حاضر دادستانی به بحث ساختمان‌های ناایمن ورود کرده و در حال بررسی پرونده‌ها هستند. در شهرداری تهران هم موضوع ایمنی در دستور کار است و قرار شده تمامی موارد ایمنی مورد بررسی قرار گیرد. ایمنی فقط موضوع حریق نیست، باید ایمنی ساختمان‌ها را در ابعاد مختلف در نظر گرفت. یکی از موارد ایمنی بحث حریق است. ایمنی سازه، حمل و نقل و ترافیک، ساختمان‌های بلندمرتبه و ... نیز از جمله این موارد است. یکسری ساختمان‌های مهم و ساختمان‌های دولتی هستند که شاید ناایمن اعلام شده باشند ولی باید تمامی موارد ایمنی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

نصیری در ادامه افزود: قرارگاه ایمنی در شهرداری تهران ایجاد شده است و به گفته مسئولان قرار است که مانع‌زدایی‌های لازم در زمینه ایمنی در این قرارگاه انجام شود. همچنین کمیته ۹‌ گانه‌ای تشکیل می‌شود مانند کمیته ایمنی،‌ شهرسازی، فنی و عمران، حمل و نقل، کمیته هماهنگی ایمنی، مناطق ۲۲‌ گانه و ... که کارها رو به جلوست.

وی ادامه داد: شهرداری تهران قرار است به زودی از برنامه طوفان تهران رونمایی کند و همچنین وظایف تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسئول در این زمینه مشخص شده است. تمامی مواردی که می‌تواند در طوفان آسیب ببیند لیست شده است. ۳۸ عنوان مرکز خطرناک وجود دارد که می‌تواند در هنگام بروز طوفان آسیب ببیند. مثل بیلبوردها، وسایل بازی، کیوسک مطبوعات، کانکس، روددره‌ها و ... سازمان مدیریت بحران تمامی مواردی که می‌تواند در طوفان آسیب ببیند لیست و وظایف تمام دستگاه‌ها را هم مشخص کرده است. قطعاً این وظایف کتاب می‌شود و به تمام سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود و تمام دستگاه‌های مسؤول وظایف خود را در طوفان می‌دانند حتی اینکه مردم باید در هنگام طوفان چه کنند دیده شده است. به صورت ریز و مفصل تمام موضوعات بررسی و حتی پوسترهای لازم، آموزش همگانی هم مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته این مسئول، مدیران شهری تاکید دارند که ایمن‌سازی را از داخل مجموعه شهرداری آغاز کردند و در اولین گام ایمن‌سازی گود پرخطر برج میلاد را آغاز کرده‌اند.

نصیری در انتها در خصوص انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن صحبت کرده و گفته باید مراجع ذی‌ربط تصمیم بگیرند. همچنین در خصوص انتقال پایتخت از تهران هم باید قوای سه‌گانه تصمیم‌گیری کنند. تعداد  ۱۲۹ ساختمان پرخطر، عددی است که آتش‌نشانی اعلام کرده است و حتما ناایمن هستند اما باید بگوییم این ساختمان‌ها ناایمن در برابر چه چیزی هستند شاید ناایمن در برابر زلزله یا ...، باید موارد ناایمنی ساختمان‌ها مشخص شود. مثلا در ساختمان متروپل ناایمنی در برابر حریق وجود داشت و سازه ناایمن بود، باید برای ساختمان‌های نوساز تمامی موارد ناایمنی را در نظر گرفته شود. 

 شاید اگر موارد دیگر ناایمنی مورد بررسی قرار گیرد تعداد ساختمان‌های ناایمن به 150 یا 200 یا هر عدد دیگری برسد. ایشان تأکید دارند که باید تمام انواع ناایمنی‌ها مشخص شود.

کد خبر 285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =