کد خبر 2866
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

جعفری در نشست پایش طرح آهن و فولاد الماس آرتاویل اعلام کرد:

خیز ایمیدرو برای جلوگیری از متوقف شدن طرح‌های معدن و صنایع معدنی

خیز ایمیدرو برای جلوگیری از متوقف شدن طرح‌های معدن و صنایع معدنی

طرح فولاد آرتاویل مورد پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده اردبیل در مجلس است و ایمیدرو هم با برگزاری جلسات پایش، وضعیت پیشرفت این طرح را پیگیر خواهد بود.

​​​​​​به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از معدن نیوز؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: تلاش ایمیدرو، جلوگیری از متوقف شدن طرح ها در بخش معدن و صنایع معدنی است.

وجیه الله جعفری در جلسه پایش آهن و فولاد الماس آرتاویل ضمن بیان این مطلب گفت: آغاز طرح‌های توسعه‌ای، علاوه بر صرف هزینه‌های قابل توجه، امید اجتماعی را در مناطق کشور ایجاد می‌کند و در نتیجه، توقف آن به هر دلیلی، هزینه‌زا بوده و سبب دلسردی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: طرح فولاد آرتاویل مورد پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده اردبیل در مجلس است و ایمیدرو هم با برگزاری جلسات پایش، وضعیت پیشرفت این طرح را پیگیر خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: به زودی، موضوع ثبت سفارش و دریافت مجوز ساخت داخل انجام خواهد شد.

پیشرفت 26.6 درصدی آهن اسفنجی آرتاویل

محسن اصغرزاده، مدیرعامل مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل در این جلسه با اشاره به پیشرفت 26.6 درصدی طرح آهن‌اسفنجی این مجتمع تا 20 آذر 1401 گفت: بخش‌های مختلف این طرح از جمله مهندسی 54.3 درصد، خرید 29.3 درصد ( خرید داخلی 16.4 درصد و خرید خارجی 55.9 درصد)، سیویل داخلی 23.9 درصد و نصب سازه 2.2 درصد پیشرفت داشته است.

انجام 56 درصد خرید خارجی

محمدعلی عزیزمحمدی، مدیرعامل شرکت ایریتک و پیمانکار طرح فولاد الماس آرتاویل در این جلسه بیان داشت: میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی پیش‌بینی شده برای این طرح، 114 میلیون یورو و 120 میلیارد تومان است که قرارداد آن به صورت EPC مبادله شده است.

وی افزود: تاکنون، 56 درصد خرید تجهیزات خارجی انجام شده است. همچنین، 70 درصد خریدهای داخلی تایید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 2866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =