کد خبر 2873
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

رییس کمیته علمی انجمن سنگ آهن ایران مطرح کرد:

ضرورت آموزش معدن‌کاری و نیازهای آینده آن در کشور

 ضرورت آموزش معدن‌کاری و نیازهای آینده آن در کشور

در جریان شمشین همایش بین‌المللی سنگ آهن، رییس کمیته علمی انجمن سنگ آهن ایران بیان کرد: با توجه به اینکه ایران جز کشورهای با معادن بسیار ارزشمند است بایستی ضرورت آموزش معدن‌کاری و نیازهای آینده آن در کشور مورد توجه ویژه واقع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شمشین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران دیروز ۹ بهمن ۱۴۰۱ با حضور کارشناسان و متخصصین داخلی و خارجی این حوزه در تهران، مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران توسط انجمن سنگ آهن ایران در ۵ محور اصلی برگزار شد.

در جریان این همایش پروفسور مرتضی اُصانلو رییس کمیته علمی انجمن سنگ آهن ایران، در رابطه با آینده فعالیت‌های معدن کاری و چالش‌های پیش‌روی آن سخنرانی کردند.
ایشان ضمن تاکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۴۰ حدود ۹۰ میلیارد تن فلز و کانی نیاز است و بخش اعظمی از آن از طریق باطله (استخراجی، پسماند تولیدی و فرآوری) تامین خواهد شد به ۴ منبع اساسی تامین منابع فلزی کانی برای آینده دنیا اشاره کردند که از جمله آن استخراج فلزات و کانی‌ها از اعماق زمین (بخش خشکی زمین)، بخش محیط آبی زمین (اقیانوس، دریاها، دریاچه)، منبع سوم استفاده از سایر سیارات از جمله معدن کاری در ماه و در نهایت بازیافت قراضه‌ها را ذکر کردند.
البته ایشان اشاره کردند به منظور تامین فلز و کانی مورد نیاز از این منابع چالش‌هایی مانند عیار پایین کانی‌ها و عدم وجود زیرساخت و ماشین‌آلات پیشرفته در استخراج فعلا در کشور ما وجود دارد.
رییس کمیته علمی انجمن سنگ آهن ایران همچنین به تعامل با محیط زیست با توجه به اینکه این منابع در ارتباط مستقیم با منابع طبیعی موجود در زمین و اکوسیستم موجود در آن هستند، تاکید کردند.
در نهایت ایشان به عنوان یک چهره علمی و پیشرو در زمینه ارتقا علوم معدن و معدن‌کاری در ایران، به تجربه موفق دانشگاه‌های مختلف دنیا در این زمینه از جمله دانشگاه کلرادو و به پیشرفت چشم‌گیر این علم در دنیا اشاره کرده و بیان کرد: با توجه به اینکه ایران نیز جز کشورهای با معادن بسیار ارزشمند است بایستی ضرورت آموزش معدن‌کاری و نیازهای آینده آن در کشور مورد توجه ویژه واقع شود.

کد خبر 2873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =